مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ضمن اشاره به اینکه، امسال سه هزارو 700 برنامه مختلف بزرگداشت مقام معلم در استان برگزار می‌شود، گفت: تا مهر امسال سه هزار معلم جدید در هرمزگان جذب می‌شود.

به گزارش دلفین، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در نشست خبری، ضمن تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم اظهار داشت: نواختن زنگ «سپاس معلم» در همه مدارس استان فردا یازدهم اردیبهشت ماه، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگر فرهنگیان و حضور ۹ معلم برتر استان در دیدار با رهبر معظم انقلاب از مهمترین برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان بیان کرد: در دور دوم سفر هیأت دولت به هرمزگان، دوهزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش اختصاص یافت که نسبت به سفر قبلی، افزایش چهار برابری داشت.

قویدل افزود: در سال گذشته، ۶ فقره تسهیلات به موسسین مدارس غیر دولتی جهت تکمیل طرح‌های ناتمام به مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

وی در ادامه افزود: همچنین هفت مدرسه غیر دولتی در راستای طرح استانداردسازی و توسعه رسانه فضاهای آموزشی مدارس غیر دولتی استان هرمزگان افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: در سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر شوراهای کشور شدیم.

قویدل بیان داشت: شمار هنرستان‌های جوار صنعت نیز در استان هرمزگان اکنون به ۲۹ مدرسه رسیده است که در این زمینه استان پیشتاز است.

وی تصریح کرد: در زمینه تأمین فضای آموزشی نیز سال گذشته، ۸۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان به بهره‌برداری رسید و تا پایان امسال نیز ۵۰۰ کلاس دیگر در استان احداث می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: هرمزگان اکنون حدود ۳۰۰ مدرسه فرسوده نیازمند نوسازی یا مقاوم سازی دارد.

قویدل گفت: استان هرمزگان، ۴۳۰ هزار دانش‌آموز و بیش از ۲۹ هزار فرهنگی دارد که در سه هزارو ۵۰۰ مدرسه مشغول آموزش هست.

وی با اشاره اینکه تا مهر امسال سه هزار معلم جدید در استان جذب می‌شود، تصریح کرد: این تعداد، معلمان آزمون‌های استخدامی جدید و خروجی دانشگاه فرهنگیان هستند.

قویدل با بیان اینکه ۹ باب مدرسه تک‌نفره در هرمزگان فعالیت دارد،گفت: در سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر شوراهای کشور شدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در پایان گفت: ۳۰۰ تن از این معلمان جدید در شهرستان بشاگرد و جزایر استان جذب خواهند شد.