نماینده مردم مرکز هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خواستار ورود دستگاه های نظارتی از تمام قوا برای مبارزه با فساد شد و گفت: قبح فساد نباید در سیستم و دستگاه‌های اجرایی ریخته شود چرا که هر فسادی حتی کوچک سبب کج‌روی در مسیر حرکت می شود.

به گزارش دلفین، «منصور آرامی» نماینده مردم مرکز هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خواستار ورود دستگاه های نظارتی از تمام قوا برای مبارزه با فساد شد و گفت: قبح فساد نباید در سیستم و دستگاه‌های اجرایی ریخته شود چرا که هر فسادی حتی کوچک سبب کج‌روی در مسیر حرکت می شود.

به گزارش دلفین، صد و هشتاد و دومین جلسه شورای شهر بندرعباس با موضوع تعامل، هم‌اندیشی و تبادل نظر بین نمایندگان مردم مرکز هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای این شهر برگزار شد اما موضوعی که بیش از هر موضوع دیگری در صحبت‌های «منصور آرامی» خودنمایی می‌کرد، تاکید وی به مبارزه با فساد بود که شاید کنایه‌ای به برخی از اتهامات مطرح شده در جلسات پیشین شورای شهر بندرعباس بود.

اما این صحبت‌ها را از زوایه‌ی دیگری نیز می‌توان مهم قلم‌داد کرد چرا که چندی پیش «احمد توکلی» رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضاییه، طی گزارشی هشت صفحه‌ای توضیح داد که «محمدعلی تفکر» مفسدی است که پس از تاسیس شرکتی اقتصادی، ۱۱ نماینده ادوار مجلس را شریک کرده و به هر یک دو درصد سهم داده است. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از شراکت ۱۱ نماینده پیشین مجلس و همدستی با مدیر فاسد موسسه اعتباری فرشتگان خبر داده بود که در این لیست در کنار نام‌های مختلف نام منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان در مجلس نهم نیز به چشم می‌خورد.

اما به نظر می‌رسد با توجه مشاهده نشدن برخوردی خاصی، این صحبت‌ها چندان پایه و اساس مستند نداشته‌اند چرا که با گذشت چندین ماه نه تنها خبر دادگاهی شدن آرامی مخابره نشده که وی نیز از جمله افرادی‌ست که علم مبارزه با فساد را در صحبت‌هایش به دست گرفته.

آرامی با حضور در شورای اسلامی شهر بندرعباس با استناد به سخنان مقام معظم رهبری بیان داشت: قبح فساد نباید در سیستم و دستگاه‌های اجرایی ریخته شود و نباید نسبت به فساد بی‌تفاوت باشیم چرا که هر فسادی حتی کوچک سبب کج‌روی در مسیر حرکت می‌شود.

این عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به این‌که فساد در کشور بیداد می‌کند و برای مبارزه با آن باید برنامه داشته باشیم، عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز در جلسه با مسئولان دستگاه قضایی کشور مبارزه با فساد را از اهم برنامه‌های مسئولان عنوان کردند و این نشان دهنده‌ی دغدغه مقام معظم رهبری است که باید تمامی مسئولان به این موضوع پایبند باشند.

وی با بیان این‌که در تمامی بخش‌های دولت نیز باید برای مبارزه با فساد برنامه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر دستگاه اجرایی برای مبارزه با فساد برنامه داشته باشد، کار دستگاه قضایی کمتر می‌شود اما اگر بدون برنامه در این مسیر پیش برویم سبب افزایش ناامیدی بین مردم خواهد شد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: به استاندار هرمزگان هم گفتم اگر در بحث مبارزه با فساد در حال فعالیت هستیم، باید اعلام شود تا مردم عزم دولت‌مردان در استان را برای مبارزه با فساد ببینند و امید و نشاط در جامعه به وجود بیاید.

با بررسی این صحبت‌ها به نظر می‌رسد که باید شاهد دور جدیدی از درخواست‌ها برای مبارزه با فساد باشیم و مطمئنا افکار عمومی نیز منتظر است تا جدیت و صحت صحبت های مطرح شده را در عمل مشاهده کند که بی‌شک کوچک‌ترین ثمره‌ی آن تغییر نگرش مردم نسبت به مسئولان به‌ویژه متصدیان امر در استان هرمزگان خواهد بود.

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

گزارش: زهرا شاکرمی نژاد

  • نویسنده : 1007