مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان، گفت: ما بدون هیچ اغماضی با گران‌فروشان و گرانی‌های که فاقد منطق درستی باشد برخورد خواهیم کرد.

به گزارش دلفین، پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش سخت‌گیری‌ها در مقوله‌ی گران‌فروشی و کنترل بازار، گفت‌وگویی را با «حسین ایزدی» مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان ترتیب دادیم که خلاصه‌ای از آن در ادامه آمده است.
اهرم‌های تنظیم بازار
ایزدی با اشاره به مصوبه سران قوا مبنی بر افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی بیان داشت: علی‌رغم تصویب این مصوبه، هنوز شاهد اجرایی شدن آن نیستیم ولی ما برای اینکه دستورات مقام معظم رهبری روی زمین نماند با دادگستری هماهنگ کرده‌ایم تا در مواقعی که نیاز به پلمب باشد و این پلمب جز اختیارات تعزیرات نباشد از اختیارات قضایی استفاده کنیم.
وی افزود: با تمام ظرفیت و با جدیت تمام این بحث را در استان پیگیری خواهیم کرد.
خط و نشان برای گران‌فروشان
مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان ادامه داد: برخوردهای سازمان تعزیرات در این مقطع زمانی برخوردهای بسیار قاطع خواهد بود و نوع برخوردها واقعاً برای افراد متخلف پشیمان کننده خواهد بود که ما بدون هیچ اغماضی با گران‌فروشان و گرانی‌های که فاقد منطق درستی باشد برخورد خواهیم کرد.
وی درباره موضوع احتکار و اختفای کالا توسط متخلفان نیز گفت: در این موضوع نیز مسلماً ورود می‌کنیم چون احتکار منشا گران‌فروشی‌های بعدی خواهد بود.
با بی‌تعرفه‌ها برخورد می‌کنیم
ایزدی درباره‌ی شکایت شهروندان بندرعباسی درباره عدم نصب تعرفه به‌ویژه در صنوف خدماتی بیان داشت: از رسانه‌ها و عموم مردم تقاضا داریم این موارد را به صورت مکتوب به ما ارائه دهند تا پیگیری شود و ما موظفیم تا تعرفه‌ها و اسنادشان را مطالبه کنیم.
وی ضمن اشاره به این که در همه اصناف تعرفه مشخص ارائه کالا و خدمات وجود دارد اما برخی از افراد این موضوع را رعایت نمی‌کنند، اظهار داشت: به شدت پیگیر افراد متخلف در همه حوزه‌ها هستیم. مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان بیان داشت: اکنون دستور از بالا رسیده و فرمان حکومتی صادر شده و شرایط کاملاً حیثیتی است و تعزیرات باید بسیار متفاوت تر از گذشته ورود کند چرا که ما مامور اجرای دستور حکومت هستیم و باید بدون هر گونه اغماض با متخلفان برخورد کنیم.
چگونگی اجرای طرح ته‌لنجی در هرمزگان
وی در ادامه بیان داشت: در ضمن پیگیر ترخیص کالاهای ملوانی و ته لنجی استان هم هستیم که انشاالله به تنظیم بازار هرمزگان بسیار کمک خواهد کرد. از وی چگونگی اجرای طرح ته‌لنجی در استان را جویا شدیم که ایزدی گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا مصوب کرد تا زمانی که اصلاحیه موضوع ته لنجی ها به تصویب برسد هر لنج سنتی اجازه دارد به اندازه ۳۰ نیسان بار به عنوان کالای ته لنجی در دو مرحله در مسیر گمرک ترخیص کند. وی اظهار داشت: این امتیازی است که فعلاً به هرمزگان داده شده است و فکر می‌کنم این موضوع می‌تواند بر فراوانی کالا در استان تاثیرگذار باشد و البته فهرست کالاهای که اجازه ترخیص دارند هم مشخص شده است. ایزدی بیان داشت: تا زمانی که اصلاحیه موضوع ته‌لنجی‌ها تکمیل شود و به تصویب برسد، پیرو پیگیری‌ها ومکاتباتی که قبلاً انجام داده‌ایم این اختیار به استان هرمزگان داده شد.

گفتگوی اختصاصی: زهرا شاکرمی نژاد

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : ۱۰۰۷