انتخابات اصلی‌ترین رکن دموکراسی و حکومت مردم سالار بوده که هر نظام استوار بر پایه‌ی جمهوریت، مشروعیت خود را وام دار این رخداد است.

به گزارش دلفین، انتخابات اصلی‌ترین رکن دموکراسی و حکومت مردم سالار بوده که هر نظام استوار بر پایه‌ی جمهوریت، مشروعیت خود را وام دار این رخداد است

انتخاب امسال از اهمیت ویژه‌ای برخورد دار بود زیرا که دشمنان و معاندان تمام سعی خود را به کار گرفته بودند تا حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای را تحت تاثیر قرار دهند و در این مسیر از تمامی بازوهای قدرت خود نیز استفاده کردند اما بار دیگر ملت آگاه و شریف ایران با حضور پای صندوق‌های رای، پایبندی خود به نظام ولی فقیه را اعلام داشتند.

در این میان مشارکت ۵۸ درصدی مردم هرمزگان در انتخابات نشان از بینش سیاسی و مسئولیت پذیری آنان در جریانات و رویدادهای کشور و استان بود، شمارش آرا در این استان ساعتی پیش به اتمام رسید و اسامی پارلمان‌های شهری و روستایی هر منطقه نیز به سمع و نظر شهروندان رسید.

شمارش آرا در بندرعباس که انتظار می‌رفت با مکانیزه شدن انتخابات در ساعات اولیه صبح و زودتر از ادوار گذشته اعلام شود با بروز مشکل در دستگاه‌های اخذ رای به تاخیر افتاد و در بعد از ظهر روز ۲۹ خرداد در حوالی ساعت ۱۵ به اطلاع شهروندان رسید.

طبق اعلام «علی رئوفی» رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان، فاطمه جراره با کسب ۲۲هزار رای، احمد کناری نژاد با ۱۴هزار و ۸۰۰ رای، یعقوب دبیری نژاد با ۱۲هزار و ۷۷ رای، احمد عامری با ۱۱هزار و ۴۶۶ رای، حسن سالاری با ۱۱ هزار و ۱۶۰ رای، عیسی عباسی با ۱۰هزار و ۹۳۷ رای، سید محمدرضا موسوی با ۹هزار و ۲۶۰ رای، عبدالرضا حیدری سراحی با ۹هزار و ۴۹ رای، فریده عامری با ۸هزار و ۸۱۳ رای، اسماعیل رئیسی با ۸هزار و ۶۹۳ رای و اسماعیل بواشه با ۸هزار و ۶۵۶ رای منتخبان اصلی شورای شهر بندرعباس شدند.

همچنین مصیب نظری رودان با ۸هزار و ۲۱۰ رای، حسین مینا با ۷هزار و ۹۲۳ رای، محمد رئیسی چاهستانی با ۷هزار و ۶۰۳ رای، زهرا مرادی با ۷هزار و ۴۷۸ رای و علی رضا سعیدی با ۶هزار و ۲۸۴ رای، به عنوان اعضای علی البدل به پارلمان محلی بندرعباس راه یافتند.

خوشبختانه با نیمه مکانیزه برگزار شدن انتخابات در بندرعباس شاهد این مسئله بودیم که بازار حواشی و شایعات انتخابات در دوره ششم شورای شهر این شهرستان از رونق کمتری برخوردار بود.

یادداشت اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : ۱۰۰۷