مونس‌پور ضمن بیان این که اکثریت هم محله‌ای‌هایش چندین سال است که دارای حق اشتراک گاز هستند، افزود: عدم تحویل کپسول گاز در درب منازل به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی ساکنان محله دلگشا است.

به گزارش دلفین، خانم مونس پور یکی از شهروندان ساکن خیابان دلگشا، جنب کلانتری ۱۸ شهر بندرعباس است. وی که از صدایش مشخص بود گیس‌هایش به سفیدی رفته‌اند به همراه همسرش در یک آپارتمان چندطبقه زندگی می‌کند و بنا بر اظهاراتش اغلب افراد ساکن در حوالی این محله نیز از سن و سال بالایی برخوردارند. این شهروند بندرعباسی از آنجایی با ما تماس گرفت که دلفین در صفحات مجازی خود صحبت‌های «نوشاد زینلی» مدیرعامل شرکت پرسی ایرانگاز هرمزگان را منتشر کرد و وی در خصوص نارضایتی یکی از مخاطبان دلفین که گفته بود چرا گاز درب منازل گازکشی شده فرستاده می‌شود اما این خدمات در مناطق دیگر شهر ضعیف است، گفت: «هرکسی که اشتراک داشته باشد و تماس بگیرد جزء وظایف ماست که سیلندر را ارسال کنیم و شمال و جنوب شهر ندارد.» و همین صحبت‌ها این بانوی سالمند را بر آن داشت تا در تماسی تلفنی گلایه‌های خود را مطرح کند.
حق اشتراک داریم اما خدمات افتضاح است
مونس‌پور ضمن بیان این که اکثریت هم محله‌ای‌هایش چندین سال است که دارای حق اشتراک گاز هستند، افزود: عدم تحویل کپسول گاز در درب منازل به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی ساکنان محله دلگشا است و به شخصه بارها به صورت تلفنی با معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تماس گرفته‌ام که در نهایت نیز به نتیجه‌ی مدنظر نرسیده‌ایم.
حمل کپسول برای یک پیرمرد سخت است
وی ارائه‌ی خدمات از سوی شرکت‌های توزیع سیلندر گاز را افتضاح عنوان کرد و اظهار داشت: پس از چندین بار تماس تلفنی مبنی برگلایه و شکایت به معاونت صمت هرمزگان، سرانجام یک راننده برای تحویل کپسول گاز به محله ما آمد اما چه فایده! این راننده همیشه کپسول گاز را سر کوچه تحویل می‌دهد و شوهرم با سن و سال بالایش مجبور است کپسول گاز را تا درب خانه حمل کند و حمل کپسول برای یک پیرمرد واقعا سخت است.
چرا بی احترامی و بی مسئولیتی؟
وی نارضایتی خود را نسبت به وضعیت موجود اعلام کرد و گفت: تا چه زمانی باید این وضعیت ادامه داشته باشد؟ چرا راننده وظایف خویش را به‌درستی انجام نمی‌دهد؟ چرا این بی‌احترام‌ها و بی‌مسئولیتی‌ها برای برخی افراد به‌عنوان یک عادت پذیرفته شده است؟
مونس پور ادامه داد: این افراد اگر قادر به انجام وظایف محوله نیستید، افراد جویای کار در شهر بندرعباس به وفور یافت می‌شود و کار را از اینان بگیرند.
وی ابراز داشت: بابت هر کپسول مبلغ ۱۰ یا ۱۵ هزار تومان هم اضافه می‌دهیم اما باز هم در دفعه‌ی بعد باید با مشکل رو به رو شویم و هر بار شلوغی خیابان و ترافیک بهانه‌ای برای فرار از ارائه‌ی خدمات است.
حمل غیراستاندارد و خطرآفرین
این شهروند بندرعباسی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات پیش آمده که هنگام تحویل کپسول گاز متوجه نشتی آن می‌شویم و علی‌رغم این‌که بارها اعلام کرده‌ایم که به ما کپسول گاز سالم تحویل دهید اما متأسفانه تا روزها باید با بو و سردرد ناشی از نشت گاز دست و پنجه نرم کنیم.
لوله‌کشی گاز نداریم
وی ضمن بیان این که برای مشکل پیش آمده و رفع آن کسی جوابگوی ما نیست، افزود: در حال حاضر هنوز در محله‌ی سه راه دلگشا عملیات گازکشی انجام نشده است و امیدواریم هر چه سریع‌تر اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.
وی در پایان بیان داشت: این وضعیت نشان‌دهنده عملکرد ضعیف و ناکارآمدی مسئولان است و ما نیازمند نظارت صحیح بر توزیع سیلندر تا گازکشی محلات این ناحیه از شهر هستیم.

گفت و گوی اختصاصی:فاطمه درویش پور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001