نبود شبکه فاضلاب شهری برای دفع آب‌های سطحی پس از هر بارندگی در بلوارهای شهر میناب کاملاً حس می‌شود.

به گزارش دلفین، نبود شبکه فاضلاب شهری برای دفع آب‌های سطحی پس از هر بارندگی در بلوارهای شهر میناب کاملاً حس می‌شود و در این شهر به دلیل ماهیت باغ‌شهری، سطح خیابان‌ها و معابر پایین است و همین موضوع به آب‌گرفتگی شدید منجر می‌شود.
وضعیت تکراری پس از هر بارندگی
پس از هر بارندگی تا مدتی خیابان‌های اصلی، کوچه‌ها و محلات از گل‌ولای پوشیده می‌شوند و این وضعیت رفت‌وآمد را بسیار سخت می‌کند.
امروزه در بسیاری از شهرهای دنیا شبکه فاضلاب شهری راه‌اندازی شده است که بنا بر اظهارنظر کارشناسان با اجرای این طرح در شهر میناب می‌توان از آب‌گرفتگی معابر جلوگیری کرد.
مسدودسازی پل‌ها
اما بنا بر مشاهدات خبرنگار دلفین علاوه بر نبود سیستم فاضلاب مدرن، در ایجاد پل‌های جدید یا حفظ پل‌هایی که درگذشته برای عبور مسیر آب ایجاد شده بودند، همت نشده است و بنا به دلایلی که نیاز به کارشناسی بیشتر دارد، برخی از پل‌ها نیز کاملاً مسدود شده‌اند، مؤید این موضوع نیز آب‌گرفتگی شدید بلواری همچون بلوار شهید سلیمانی میناب است.
خسارت به مردم و کسبه
یکی از ساکنان مجاور این بلوار به خبرنگار دلفین گفت: در زمان‌های قدیم در قسمتی از بلوار شهید سلیمانی، ۹ پل برای عبور آب‌های سطحی وجود داشته است که نهایتاً مسدود شده‌اند و همین موضوع خسارت‌های بسیاری را به منزل این شهروند وارد کرده است.
وی بیان داشت: خسارت تنها شامل حال ما نشده است و در این منطقه بسیاری از کسبه به دلیل وجود انبارهای مغازه‌ها با خسارات زیادی مواجه شده‌اند.
شورای شهر پیگیر است
در همین رابطه «روح‌الله بهادری» عضو شورای اسلامی شهر میناب در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار دلفین گفت: برنامه‌های در خصوص مدیریت روان‌آب‌ها در معابر شهر میناب را در دستور کار قرار داده‌ایم که امیدواریم رضایت شهروندان را در پی داشته باشد.
وی اظهار داشت: قراراست تعدادی از کارشناسان این حوزه با حضور در شهر میناب نقاطی را که باید کانال‌کشی انجام شود، شناسایی کنند تا نسبت به اجرای طرح اقدام شود.
متولی آب و فاضلاب است
عضو شورای اسلامی شهر میناب حل این معضل را موضوعی اساسی خواند و تأکید کرد: با این ‌حال متولی ایجاد شبکه فاضلاب شهری اداره آب و فاضلاب است.
گفتنی است تلاش‌های خبرنگار دلفین برای مصاحبه با حبیب‌الله سهرابی شهردار میناب در این خصوص و جزئیات بیشتر در خصوص چرایی مشکلات ناشی از سیل اخیر بی‌نتیجه ماند.

گزارش اختصاصی:مهدی ذاکری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001