پروژه تعاونی مسکن هنرمندان میناب از پروژه‌هایی است که هنوز تکمیل نشده و سال‌هاست که راکد مانده این پروژه یادگاری از دولت‌های نهم و دهم در میناب است که پس از گذر سال‌ها حتی یک واحد هم تحویل صاحبان نشده است.

به گزارش دلفین، پروژه تعاونی مسکن هنرمندان میناب از پروژه‌هایی است که هنوز تکمیل نشده و سال‌هاست که راکد مانده این پروژه یادگاری از دولت‌های نهم و دهم در میناب است که پس از گذر سال‌ها حتی یک واحد هم تحویل صاحبان نشده است. با توجه به اهمیت موضوع سعی کردیم تا دلایل معطل ماندن این پروژه را از اعضا و مدیر این تعاونی جویا شویم.
راه‌اندازی صندوق مهر هنرمندان
«حسن سبحانی مینابی» عضو تعاونی مسکن هنرمندان میناب در خصوص چگونگی تشکیل این تعاونی به خبرنگار دلفین گفت: این پروژه هم‌زمان با اجرای طرح مسکن مهر در دولت احمدی‌نژاد آغاز شد و با راه‌اندازی «صندوق مهر هنرمندان» هنرمندان میناب را برای عضویت در این صندوق و ساخت مسکن مشارکتی ترغیب کردند.
وی اضافه کرد: به‌شخصه ۱۰ سال پیش مبلغ هشت میلیون تومان را به‌صورت مرحله‌ای به تعاونی پرداخت کردم و اکثر تعاونی‌ها در آن زمان در حال تحویل واحدها بودند ولی این تعاونی درگیر دستگاه قضایی، موضوعات مالی و کشمکش با پیمانکار پروژه شد و ما متضرر شدیم.
حذف برخی اسامی بدون آگاهی اعضا
این هنرمند مینابی ضمن بیان اینکه مدتی قبل اطلاع پیدا کرده که اسامی برخی از اعضای تعاونی از لیست حذف شده است، افزود: این موضوع بدون اطلاع اعضای این تعاونی صورت گرفته است.
دیگر هنرمندی در این پروژه نیست
وی با بیان اینکه این تعاونی به نام هنرمندان است ولی بعید می‌دانم اکنون دیگر هنرمندی در آن عضویت داشته باشد، اظهار داشت: متأسفانه متولیان این پروژه سال‌هاست دست ما را در حنا گذاشته‌اند و خبری از تعیین تکلیف واحدها نیست.
وی در پایان گفت: دیگر ناامید شده‌ایم و پس از سال‌ها دیگر به دنبال پیگیری این موضوع نیستیم.
عدم همکاری برخی اعضا
برای بیشتر مشخص شدن ابعاد این ماجرا گفت‌وگویی تلفنی را با «ابوالحسن زاهدی» مدیر تعاونی مسکن مهر هنرمندان میناب ترتیب دادیم که وی دلیل تکمیل نشدن این پروژه را عدم همکاری اعضای این تعاونی نسبت به پرداخت هزینه عنوان کرد و افزود: از سال گذشته کار تکمیل این پروژه را به‌صورت جدی آغاز کردیم و دلیل تأخیر در تکمیل نشدن پروژه ناتوانی برخی اعضای تعاونی نسبت به پرداخت وجوه بوده است.
تا پول نباشد کاری انجام نخواهد شد
وی ضمن تأکید بر این موضوع که تا پول نباشد کاری انجام نخواهد شد، افزود: تأمین مالی از طرف اعضای تعاونی برای تکمیل پروژه باید انجام شود، با این حال در حال حاضر کار به‌صورت مجدد آغاز شده و در حال فعالیت هستیم.
متضرر شدن خوش‌حساب‌ها
زاهدی با اشاره به اینکه در یک تعاونی همه اعضا باید پای کار باشند تا امور بر اساس روال خود به پیش برود، عنوان کرد: پرداختی‌ها باید به‌صورت هم‌زمان انجام شود و برای یک نفر که هزینه خود را کامل پرداخت کرده است نمی‌توان کاری کرد.
بدون کمک دولتی
وی با بیان اینکه میزان مبلغ تمام شده هر متر از آپارتمان‌های این تعاونی مسکن در حال حاضر قابل پیش‌بینی نیست، اظهار داشت: در هنگام شروع برای دریافت کمک از دولت بسیار تلاش کردیم اما متأسفانه این درخواست محقق نشد، با این حال تاکنون از اعتبار شخصی‌ام در این پروژه هزینه کرده‌ام و قطعاً از هزینه‌ای که اعضای تعاونی پرداخت کرده‌اند، پیشرفت کار بسیار بیشتر است.
مدیر تعاونی مسکن مهر هنرمندان میناب با اشاره به اینکه با هزینه اعضای تعاونی شاید کار تاکنون به این مرحله هم نرسیده بود گفت: بانک به‌صورت مرحله‌ای و طی بازدید از پروژه مبالغ را آزاد و پرداخت می‌کند و کاملاً به تعهدات خود پایبند بوده است.
وضعیت کنونی
وی تعداد واحدهای مسکونی این تعاونی را ۱۳۸ واحد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۴۲ واحد آماده تحویل شده و اقدامات در رابطه با تکمیل سایر واحدها نیز در حال انجام است.
زاهدی در پایان بیان داشت: دولت با در اختیار گذاشتن وام‌های بلاعوض می‌تواند به هنرمندان میناب برای خانه‌دار شدن و تکمیل این پروژه کمک کند اما تاکنون چنین مسئله‌ای محقق نشده است.

گزارش اختصاصی:فرزانه بخشی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001