به‌عنوان یک شهروند آیا از خود پرسیده‌ای که برپایی میز خدمت در بندرلنگه چه روندی را طی می‌کند و تا به امروز این میز نمایشی چه دستاوردی برای مردم بندرلنگه و روستاها و بخش‌های تابعه دربرداشته است؟! آیا تاکنون به خواسته‌های مردم رسیدگی شده است.

به گزارش دلفین، به‌عنوان یک شهروند آیا از خود پرسیده‌ای که برپایی میز خدمت در بندرلنگه چه روندی را طی می‌کند و تا به امروز این میز نمایشی چه دستاوردی برای مردم بندرلنگه و روستاها و بخش‌های تابعه دربرداشته است؟! آیا تاکنون به خواسته‌های مردم رسیدگی شده است یا فقط حرف و تمام آلام مردم روی کاغذ بوده است؟! چرا مسئولان تا به امروز هیچ گزارشی از عملکرد خود برای افکار عموی بیان نکرده‌اند؟!

مدیران پوپولیست همواره داعیه‌ی قرارگیری در سمت مردم و انجام اقدامات در راستای منافع عمومی را دارند و مدت‌هاست که میز خدمت در ادارات مختلف بندرلنگه و استان دایره شده است اما هیچ‌کس پاسخ نمی‌دهد که این میزها تاکنون چه دست آوردی برای مردم داشته است؟!

از نمایش فعال بودن به ائمه‌ی جمعه در جوار نمازهای جمعه که بگذریم باید گفت میز خدمت فقط در سازمان‌های دولتی به‌صورت یک میز و بنر در گوشه‌ای از اداره‌ جا خوش کرده اما کارایی آن هیچ مشخص نیست و مسئولان حامی مردم نیز هیچ گزارشی تا به امروز از عملکرد میزهای خدمت بیان نکرده‌اند.

این روند بسیار به تراپی شبیه شده است و مردم در مسجد یا جاهای دیگر به دور مسئولان جمع می‌شوند و آلام خود را بیان می‌کنند اما دریغ از تأثیرگذاری حداقلی. یک نفر باید در مقابل افکار عمومی قرار بگیرد و تشریح کند که تا چه میزان درخواست‌های مردمی مطرح شده در میزهای خدمت محقق شده است؟ آیا خدمت به مردم ایران قوی فقط در حد حرف و شعار باقی مانده است؟!

مردم بندرلنگه مشاهده می‌کنند که هرچند وقت یک‌بار با حضور فرماندار و گروهی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان میز خدمتی در گوشه‌ای برگزار می‌شود و مردم از انبوه کاستی و آلام خود بیان می‌کنند، مسئولان این دغدغه‌ها را فقط روی کاغذ یادداشت می‌کنند و سپس خداحافظی در دستور کار می‌گیرد و فراموشی یا وجود مانع برای از بین رفتن دغدغه خود را نمایان می‌کند.

به‌راستی هدف از برپایی میز خدمت چیست؟! آیا نه این است که مردم بدون واسطه دیدگاه‌ها، نظرات و مشکلات خود را مطرح و پاسخ لازم را از سوی مسئولان مربوطه دریافت کنند؟! شاید هم هدف چیز دیگری است و گروهی سیاسی تنها می‌خواهند حضور مسئولان ادارات را در بین مردم به رخ بکشند و کار تبلیغاتی انجام دهند.

ارتباط عمیق مردم و مسئولان باید غایت میزهای خدمت باشد تا به کاهش مشکلات مردم و افزایش پاسخگویی مسئولان بیانجامد اما الحق که تا به امروز هیچ‌کدام از نتایج موردنظر حاصل نشده است.

بااین‌حال اگر صرفاً هدف از میز خدمت بیان کاستی‌ها بوده است که باید گفت امام‌جمعه محترم بندرلنگه هر هفته در خطبه‌های نماز جمعه خود آلام مردم را یکی بعد از دیگری بیان می‌کند و به اکثر آنان نیز رسیدگی نمی‌شود و در این شرایط دیگر وجود میزهای خدمت فلسفه‌ای ندارد.

باید گفت این میز خدمت فقط یک دکور است، حتی کمتر از دکور چون کارایی ندارد و تنها شعار است. در وضعیتی که مردم دچار مشکلات متعدد شده‌اند، امید است مسئولان شهرستان و استان واقعاً به داد مردم برسند چراکه مشکلات هرروز بیشتر می‌شود. به‌عنوان‌مثال آب در لوله‌ها از ساعت ۱۸ قطع می‌شود تا صبح فردایش یا به طور کلی قطع است یا فشار آن در طول روز به‌قدری کم است که نمی‌شود با آن کاری کرد. خیابان‌های شهر نیز نیاز به گزارش هیچ رسانه‌ای ندارد و هر گوشه از آن به‌قدری پر از چاله است که هر راننده دلش می‌خواهد خیابان‌ها خاکی باشد تا این‌که در چنین آسفالتی براند.

حالا همین دو مورد ساده را مسئولان شنیدند، ببینیم چگونه به یاری مردم می‌آیند!

یادداشت اختصاصی: عبدالحسین اسدپور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001