مديرکل تبليغات اسلامي هرمزگان گفت: کساني که دغدغه مند به اين انقلاب و نظام هستند بایستی در مواجهه با دختران بدحجاب، ادبيات، زبان و کلام شيرين و خوبي همچون شهيد سرافراز حاج قاسم سليماني داشته باشند چرا که شهيد سرافراز ما وقتي در مواجه با دختران بي‌حجاب قرار مي‌گرفت، آنان را «دخترم» خطاب مي‌کرد.

اشاره:

حجاب به‌عنوان يکي از احکام ضروري دين مبين اسلام، همواره مورد هجوم معاندان و مجالي براي شبهه افکني دشمنان بوده است زيرا حجاب و پوشش اسلامي به‌واقع، عيار سنجش ميزان تدين مردم يک جامعه به شمار مي‌آيد و هرچه التزام عملي زنان به حجاب بيشتر باشد بيانگر عفاف و خويشتن‌داري بيشتر آن‌ها و همين‌طور بيانگر غيرت و دغدغه‌مندي بيشتر مردان آن جامعه است. ازاين‌رو دشمنان اسلام با القاي شبهات، به دنبال آن هستند تا ضرورت، فوايد و کارآمدي حجاب را در ذهن زنان و مردان زير سؤال ببرند تا بتوانند در التزام عملي آن‌ها به حجاب اسلامي خلل وارد کنند. در اين شماره از دلفين به سراغ مديرکل سازمان تبليغات اسلامي استان هرمزگان رفته‌ايم تا در مورد تبيين صحيح مسئله حجاب و ضرورت‌هاي آن با وي صحبت کنيم.

دشمنان ميخواهند زنان را تبديل به مرد کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمين «غلامحسين حقاني» ضمن اشاره به اهميت عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: ضرورت عفيف بودن زن، به فلسفه عفاف و حجاب برمي‌گردد و خداوند متعال نعمت زيبايي را به زن بخشيده است اما هر چه اين زيبايي‌ها همگاني نمايان داده شود، حقيقت وجودي زن انکار خواهد شد.

وي تصريح کرد: دشمن درصدد است که نگاه جامعه به زن تغيير پيدا کند و زنان را تبديل به موجودي براي شهوت‌راني و لذائذ مردان کنند به‌گونه‌اي که هويت زنانگي گرفته و تبديل به مرد شوند.

هدف قرار دادن هويت مادر و همسر

حجت‌الاسلام حقاني تصريح کرد: بي‌شک دشمن به دنبال آن است که هويت مادري و همسري را از زنان جامعه ما بگيرد و طبيعتاً اگر هويت مادري و همسري گرفته شد، ساختاري که براي تربيت و رشد فرزند شکل گرفته از بين مي‌رود و جامعه به رشد و پويايي نمي‌رسد.

تزلزل در پي عدم تعهد زن به بنيان خانواده

مديرکل تبليغات اسلامي هرمزگان با اشاره به اينکه زنان نقش مهمي در تربيت فرزند دارند، عنوان داشت: اگر زن دچار عدم تعهد به بنيان خانواده شد و اگر فضاي تربيتي فرزند از بين رفت، بنيان خانواده از هم متلاشي و متزلزل مي‌شود.

رعايت نکردن حجاب براي نظام، خانواده و کشور تبعات دارد

وي با بيان اينکه همه ملزم به رعايت عفاف و حجاب هستند، تصريح کرد: وقتي در کشور قانوني وضع مي‌شود، همه بايد تبعيت کنند و اگر قانون زير پا گذاشته شود، تبعاتي براي نظام، خانواده و کشور به وجود خواهد آمد و يقيناً مسئله حجاب در کشور ايران به‌عنوان يک قانون تلقي شده و بايد اجرا شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين حقاني تصريح کرد: تمام ارگان‌ها از قبيل نيروي انتظامي، قوه مجريه، قوه قضاييه، ستاد امر به ‌معروف و نهي از منکر، سازمان تبليغات اسلامي و ساير نهادها در حوزه کاري خود بايد به روش‌هاي مختلف در راستاي تقويت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گام بردارند.

تأکيد بر گفتوگو

مديرکل تبليغات اسلامي هرمزگان عنوان داشت: بايد اين‌گونه احساس شود که دختراني که بدحجاب يا بي‌حجاب هستند جزء جامعه ما و دختران مسلمان اين سرزمين هستند اما به دلايلي دچار مسئله بي‌حجابي شدند و بايد با معاشرت، گفتمان سازي و گفت‌وگو کردن اين مسئله حل شود.

وي خاطرنشان کرد: امروزه رعايت عفاف و حجاب، جزء دغدغه هر خانواده متدين ايراني است و مردم از مسئولان انتظار دارند تا بي‌حجابي که دشمنان نظام براي فروپاشي بنيان خانواده طراحي و پياده‌سازي کردند و درصددند تا نظام و انقلاب ما را به چالش بکشند، با تلاش مسئولان و فرهنگ‌سازي و برنامه‌هاي مؤثر، کاربردي و عملياتي در اين زمينه خنثي شود.

الگو قرار دادن سردار سليماني

حجت‌الاسلام حقاني در پايان افزود: کساني که دغدغه مند به اين انقلاب و نظام هستند بايستي حضور خود را در اجتماع پررنگ‌تر کنند، با دختران بدحجاب، ادبيات، زبان و کلام شيرين و خوبي همچون شهيد سرافراز حاج قاسم سليماني داشته باشند و شهيد سرافراز ما وقتي در مواجه با دختران بي‌حجاب قرار مي‌گرفت آنان را «دخترم» خطاب مي‌کرد.

فاطمه درویش پور

گفت‌وگوي اختصاصي