معاون امور استان ها و تشکل های اتاق ایران در نخستین همایش بین المللی نباتات گرمسیری وخرما که در سالن همایش اتاق بازرگانی هرمزگان برگزار شد، گفت: در شهر زرخیز بندرعباس نعمت ها و پتانسیل های فراوانی در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی وجود دارد که باید در تمام کشور به نمایش گذاشته شود.

به گزارش دلفین، سید جواد زمانی معاون امور استان ها و تشکل های اتاق ایران، اظهار داشت: ضمن بازدید از نمایشگاهی که در حیاط اتاق بازرگانی بندرعباس دایر شده است متوجه تنوع در تولید خرما شدیم که با آن ناآشنا بودیم.

زمانی، با بیان اینکه بندرعباس نیازمند بر برگزاری همایش های بیشتر است، عنوان کرد: از اتاق بازرگانی هرمزگان بابت این ابداع و ابتکار در خصوص برگزاری همایش خرما و نباتات گرمسیری تشکر می کنم.

وی درخواست کرد: رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان برگزای این همایش ها را در استان و در سطح کشور ادامه دهد و اتاق ایران با تمام توان حمایت خود را از این نوع همایش هاکه منجر به عرضه تولیدات شود اعلام می کند.

معاون امور استان ها و تشکل های اتاق ایران، با اشاره به اینکه هر چه بسته بندی ها و تولیدات بهتر باشد در جهان طرفداران بیشتری خواهید داشت و فعال تر هستید،ادامه داد: امیدوارم این همایش و توانمندی های شما در سطح کشور برای مردم نهادینه شود.

زمانی، خاطرنشان کرد: صادرات نیاز به شناساندن دارد چه بسا بسیاری از انواع خرما در کشور ناآشنا است و برای صادرات به کشورهای دیگر شناسنامه را به بهترین نحو ارائه دهید.

وی، با بیان این موضوع که بخش خصوصی باید به خودش تکیه کند، اذعان داشت: دولت در قسمت هایی رقیب بخش خصوصی است؛ البته مسئولان باید به رفع موانع کمک کنند وضمن رفع موانع ، موانعی سر راه صادرکنندگان قرار ندهند همچنین تغییرات ارز ، دستورالعمل های موقت از جمله موانع صادرات است.