رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: در حوزه تامین زیر ساخت های درمانی بالغ بر هزار تخت بیمارستانی در دستور کار استان است و با حمایت های مسئولان و کمک ویژه استاندار و همراهی نمایندگان مجلس و دولت این اتفاق مثبت رخ خواهد داد.

به گزارش دلفین، غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به هفته ملی سلامت که امسال با شعار سلامت خانواده، مردمی سازی سلامت برگزار شده اظهار داشت: هفته سلامت هرساله در بازه زمانی یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در کشور گرامی داشته می شود و برنامه‌های مختلفی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور اجرایی می‌شود.

وی در ادامه افزود: در هفته سلامت در شهر بندرعباس جشنواره رسانه ای با حضور خبرنگاران در پارک غدیر برگزار می شود که برای تهیه خبر و نشست های تخصصی حوزه سلامت رقم خواهد خورد.

جاودان بیان داشت: هدف از اجرای برنامۀ ملی سلامت خانواده، ارتقاء سلامت جامعه است و پیشگیری، تشخیص و درمان از مهم‌ترین محورهای این برنامه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه ابراز داشت: با مشارکت مردم و همکاری مسئولان و خیران، شهروندان سواد سلامت و همراهی خود را در بحث های سلامتی خودشان افزایش دهند.

وی اذعان داشت: بنابر اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت؛ تا اردیبهشت سال جاری، ۶۰ میلیون ایرانی در قالب اجرای طرح سلامت خانواده، مراقب سلامت خواهند داشت.

جاودان تصریح کرد: فشارخون، یکی از مهمترین تهدیدکننده های سلامتی در تمام دنیا، معرفی شده که زمینه ابتلا به بسیاری از بیماری های غیرواگیر را مهیا می کند.

وی خاطرنشان کرد: امید می رود با این آموزش ها و مشارکت مردم با نظام سلامت، شاهد کمبود و مدیریت فشار خون باشیم تا شهروندان ما سالم تر زندگی کنند و نیاز به مراجعه به بیمارستان و درمانگاه برای مصرف دارو نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: سلامت خانواده یکی از برنامه های است که با اجرای کامل آن در شهرستان ها و مناطق روستای مثمر ثمر است و در سال گذشته از حاجی آباد و بندرلنگه شروع شد و در بقیه شهرستان ها به طور کامل اجرا شد و امسال نیز با روند خوبی در حال اجرا است.

جاودان با اشاره به تقویت زیرساخت های درمانی هرمزگان گفت: در حوزه تامین زیر ساخت های درمانی بالغ بر هزار تخت بیمارستانی در دستور کار استان است و با کمک مسئولان و کمک ویژه استاندار و همراهی نمایندگان مجلس و دولت این اتفاق بیفتد.

وی در پایان افزود: در سال گذشته استقرار و تأسیس دانشگاه علوم پزشکی در شرق و غرب استان اقدام مهمی بود که با صدور مجوزهای نهایی استقلال کامل این دانشکده ها را در سطح ملی، وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی خدمات بهداشتی و درمانی در شرق و غرب استان در شهرستان های میناب و بندرلنگه به آنها واگذار شود و مردم دسترسی بهتری به خدمات داشته باشند.

خبر اختصاصی