شرکت فولاد هرمزگان جنوب موفق به کسب رتبه واحد نمونه برتر ملی در جشنواره ملی امتنان شد.

به گزارش دلفین، مجتبی معین وزیری مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان از کسب رتبه برتر شرکت فولاد هرمزگان جنوب در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران و گروه های کار واحدهای نمونه در سطح ملی خبر داد.

وی افزود: بدون شک این موفقیت که در راستای توجه ویژه به محصولات تولیدی و کسب اعتبار در پروژه های عظیم کشوری به دست آمده ، بیانگر عزم و تعهد خالص مدیران و کارکنان این شرکت نسبت به بالا بردن استاندارد های تولید در ایران و کمک به اقتصاد کشور است .

مجتبی معین وزیری در مورد دلایل کسب رتبه برتر ملی شرکت فولاد هرمزگان جنوب گفت: تعداد قراردادهای پژوهشی ،تحقیق وتوسعه، امکانات زیرساختی ورزش کارکنان،افزایش بهره وری (افزایش تولید وکاهش ضایعات منجربه افزایش سود آوری) به نسبت سال قبل، افزایش سطح اشتغال به نسبت دوره سه سال قبل ،بیمه های تکمیلی کارگران، فعالیت ها وزیرساختهای فرهنگی واحد ازجمله وجود نمازخانه مناسب ودوره های آموزشی قرآنی، رعایت قوانین ومقررات بویژه قانون کار جمهوری اسلامی ،رعایت ایمنی، بهداشت محیط کار وکارگران، سطح پرداختی حقوق ومزایا وپرداختی های رفاهی کارگران، اهتمام به مسولیتهای اجتماعی، سطح آموزشهای کارکنان وسیستم نظام مند اداری، آموزشی، میزان رعایت قانون حمایت از معلولین واستخدام معلولین و رعایت استانداردهای محیط زیستی از جمله دلایلی بودند که توسط داوران ملی اعزامی از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وکمیته تخصصی مستقر در اداره کل اموراجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که شرکت فولاد هرمزگان جنوب را به عنوان واحد نمونه ملی انتخاب کردند.

شرکت فولاد هرمزگان در کنار خلیج نیلگون همیشه فارس در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است که با وجود این شرکت استان هرمزگان به قطب سوم فولاد کشور تبدیل می شود.

واحد احیاء مستقیم (کارخانه آهن سازی )با ظرفیت سالانه ۱۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در مدت ۳۲ ماه با تلاش بی وقفه متخصصان و صنعتگران داخلی که در نوع خود یک رکورد بی نظیر ساخت در کشور می باشد اجرا و در مهر ماه ۱۳۸۷ وارد فاز راه اندازی سرد و در اسفند ماه همان سال با حضور ریاست جمهور راه اندازی شد.

در سال ۱۳۸۹ واحد فولاد سازی نیز وارد فاز تست گرم شد که همزمان با اعیاد با سعادت شعبانیه در مرداد ماه همان سال نخستین ذوب کوره قوس الکتریکی و در ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۰ اولین تختال آزمایشی شرکت فولاد هرمزگان تولید شد.

شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی ۱٫۵ میلیون تن تختال(اسلب) به ضخامت ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی متر، عرض ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر و طول ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ میلی متر است.

این شرکت قادر به تولید محصولات میانی از قبیل یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، ۹۰ هزار تن آهک در سال، ۷۵۰۰ نرمال متر مکعب اکسیژن بر ساعت، ۱۸۰۰۰ نرمال متر مکعب بر ساعت نیتروژن و ۱۲۰ نرمال متر مکعب بر ساعت آرگون است.