مسئولان وزارت بهداشت بدون پذیرفتن نقش خود در بروز فاجعه‌ی کرونایی هرمزگان در پیک پنجم، بار دیگر و با ترفندی نخ‌نما به دنبال انداختن تقصیر بر گردن مردم و فرار از زیر بار مسئولیت هستند.

به گزارش دلفین، چندی پیش مجبور به سفری چندروزه بودم و با خودرو شخصی به سمت تهران رهسپار شدم. ترس از کرونا وجود داشت اما باید به سفر می‌رفتم؛ بااین‌حال سعی‌ام بر این بود که از ابتدای سفر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در استان‌های مختلف با هرمزگان مقایسه کنم. در عبور از شهرها کاملاً حساسیت بیشتر مردم هرمزگان در استفاده از ماسک را مشاهده کردم و کم استفاده شدن از ماسک در برخی از شهرها مانند قم و سیرجان برایم جای تعجب زیادی داشت.
بااین‌حال در کمال تعجب لیست استان‌های بی‌توجه به کرونا منتشر و نام هرمزگان در صدر آن دیده شد. «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این‌که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ۳۹.۲۲ درصد رسیده و این میزان کمترین حد رعایت از اوایل تیرماه ۱۳۹۹ تاکنون است، گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای، استان‌های گیلان، البرز، زنجان، کرمان و هرمزگان در این بازه زمانی کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتند.
وی بیان داشت: همچنین بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی در یزد و کمترین میزان در استان هرمزگان بوده است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: بیشترین میزان رعایت تهویه در اماکن عمومی در استان یزد و کمترین میزان در استان هرمزگان بوده و همچنین بر اساس بررسی‌های انجام شده، بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی در استان کرمانشاه و کمترین میزان در استان هرمزگان بوده است.
این سخنان به‌هیچ‌عنوان با مشاهدات ما جور درنمی‌آید و به نظر می‌رسد مسئولان وزارت بهداشت بدون پذیرفتن نقش خود در بروز فاجعه‌ی کرونایی هرمزگان در پیک پنجم، بار دیگر و با ترفندی نخ‌نما به دنبال انداختن تقصیر بر گردن مردم و فرار از زیر بار مسئولیت هستند.
این آمار که به باور مردم هرمزگان آماری جهت‌دهی شده است به‌هیچ‌عنوان ضعف مسئولان بهداشتی و درمانی و همچنین تصمیم‌گیران در سایر حوزه‌ها را توجیه نمی‌کند و بهتر است اگر ذره‌ای هنوز جان مردم ارزش دارد، افراد به دنبال تغییر رویه و بیرون کشیدن هرمزگان از منجلاب کرونا باشند.

 

یادداشت اختصاصی: زهرا شاکرمی نژاد

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : 1007