دبیر مجمع مطالبه گران شهرستان جاسک گفت: این آبگرم که خاصیت‌های درمانی فراوانی دارد و متأسفانه اهمیت آن به فراموش سپرده شده، به‌تازگی در حریم ارگان‌های نظامی افتاده و این مساله خطری دوسویه به حساب می‌آید.

به گزارش دلفین، در نزدیکی روستای «هشدان» شهرستان جاسک و حدفاصل کیلومتر ۲۰ جاده جاسک به چابهار یک منطقه‌ی بکر گردشگری قرار دارد و در آن ناحیه آب گرمی از دل دریا بیرون می‌آید. این آبگرم که در ابتدا بوی نامطبوع آن نظرها را به خود جلب می‌کند، بنا بر اعلام محققان خاصیت درمانی بسیاری دارد و در درمان بیماری‌های پوستی، مفصلی و روماتیسم مؤثر است؛ از این رو بسیاری از گردشگران در مراجعه به جاسک بازدید از این منطقه را که «پورآف» نام دارد در برنامه‌های خود جای می‌دهد. با این حال این روزها پورآف به دلیل عدم توجه مسئولان با خطری بزرگ مواجه شده است که می‌تواند آینده‌ی گردشگری این منطقه را به خطر بیاندازد.

اهمیت فراموش شده

«حسین روشنی» دبیر مجمع مطالبه گران شهرستان جاسک در این خصوص به خبرنگار دلفین گفت: این آبگرم که خاصیت‌های درمانی فراوانی دارد و متأسفانه اهمیت آن به فراموش سپرده شده، به‌تازگی در حریم ارگان‌های نظامی افتاده و این مساله خطری دوسویه به حساب می‌آید.

راه دسترسی مناسب ایجاد کنید

روشنی گفت: نیاز است راه دسترسی مناسب و امکانات حداقلی رفاهی در این مکان فراهم شود تا افراد به‌راحتی بتوانند به این مکان دسترسی داشته باشند.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ورود کند

دبیر مجمع مطالبه گران جاسک در خصوص نهادی که می‌باید حراست از این حوزه را با جدیت پیگیری کند هم گفت: در خصوص جذب سرمایه‌گذار برای این جاذبه گردشگری درمانی نیاز به ورود سازمان مرتبط از جمله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان است.

انتظار همگان

روشنی در پایان افزود: انتظار همگان از فرماندار شهرستان جاسک این است که بررسی موضوع را در دستور کار قرار دهد، با پیگیری‌های لازم راه دسترسی عموم مردم را به این منطقه هموار کند و ضمن راه‌اندازی امکانات رفاهی حداقلی زمینه‌ساز جذب گردشگر و ارتقای اقتصاد محلی شود.

گفت و گوی اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001