دلایل بسیاری پشت صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌های استان نهفته است اما باید بپذیریم که قاچاق سوخت سال‌هاست مردم استان‌های جنوبی کشورمان ازجمله هرمزگان را درگیر خود کرده است.

به گزارش دلفین، دلایل بسیاری پشت صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌های استان نهفته است اما باید بپذیریم که قاچاق سوخت سال‌هاست مردم استان‌های جنوبی کشورمان ازجمله هرمزگان را درگیر خود کرده است. مسئولان شغل مناسب ایجاد نکرده‌اند و دست‌های پشت پرده نیز صحنه را برای قاچاق چیده‌اند و تبعات این موضوع گریبان گیر مردم شده است. اکنون نیز تبعات قرار گرفتن مهر ناحق قاچاقچی بر پیشانی استان، مردم عادی را به دردسر انداخته است و هر روز شاهد صف‌های طویل بنزین در اقصی نقاط استان هستیم؛ موضوعی هرمزگان‌نشینان را کلافه کرده و پاسخ درستی از سوی هیچ مسئولی مخابره نمی‌شود.

جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌ها

ماجرا این قرار است که با افزایش قاچاق بنزین در استان طرح جمع‌آوری کارت‌های سوخت به مرحله اجرا رسید و بسیاری از افرادی که وسیله‌ی نقلیه آنان فاقد کارت سوخت است، با جمع‌آوری کارت‌های جایگاه سوخت یا به‌اصطلاح جمع‌آوری کارت‌های آزاد با چالش مواجه شده‌اند./شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که چرا برخی افراد از کارت سوخت خود استفاده نمی‌کنند. پاسخ این است که گروهی از این افراد به‌تازگی خودرو خود را تحویل گرفته‌اند و کارت سوخت را دولت هنوز به دستشان نرسانده است. گروهی دیگر افرادی هستند که کارت سوختشان مفقود شده است و به دنبال تهیه‌ی کارت المثنی هستند. گروهی از کارت‌ها نیز در گذر زمان مخدوش شده و قابلیت استفاده در بسیاری از پمپ‌بنزین‌ها را دیگر ندارد. بسیاری از جایگاه‌ها نیز علی‌رغم ادعای مسئولان کارت سوختی به این گروه تحویل نمی‌دهند و این افراد که روی کارت‌های آزاد حساب کرده بودند امروز از دریافت بنزین محروم‌اند و حضورشان در پمپ‌بنزین‌ها نیز باعث کندی روند سوخت‌گیری سایر شهروندان شده است.

افزایش فشار روانی روی مردم

یکی از شهروندان در همین زمینه به خبرنگار دلفین گفت: واقعاً نمی‌دانم این چه گرفتاری است که مسئولان برای مردم درست کرده‌اند، شب‌ها حداقل دو ساعت در صف بنزین هستیم و این موضوع کلافه کننده است، مسئولان راه‌کار جدید ارائه کنند چراکه قطعاً تنها راه مقابله با قاچاق ایجاد دردسر برای شهروندان معمولی نیست.

وی ضمن اشاره به این‌که فشارهای عصبی روی شهروندان است و در صف‌های پمپ‌‌بنزین شاهد درگیری و دعوا بین مردم هستیم، افزود: برای شرکت در کلاس‌های دانشگاه دچار مشکل شده‌ام چون دانشگاهم در شهر هم‌جوار قرار دارد و فقط در حال حاضر که فصل امتحانات است با کلی مکافات رفت‌وآمد می‌کنم و مشکل بنزین باعث شده نتوانم خود را به کلاس‌های درس برسانم.

مردم عادی و مسافرکش‌ها باید تاوان بدهند؟!

یکی دیگر از شهروندان که خود را کارمند-مسافرکش معرفی کرد نیز اظهار داشت: این وضعیت واقعاً اسفناک است چرا اقدام جدی در این خصوص صورت نمی‌گیرد تا مردم به آرامش برسند.

وی افزود: من یک کارمندم که مجبورم مسافرکشی هم بکنم اما سؤالم این است که چرا ما باید تاوان یک سری مسائل را بدهیم و همین روند سوخت‌گیری آرامش و تمرکز را از زندگی سخت ما گرفته است.

سخن پایانی

در این شرایط می‌طلبد دستگاه‌های متولی همچون شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان با افزایش نظارت‌ها در بخش توزیع آرامش را به خانه‌های مردم بازگردانند چراکه با لج بازی و عدم توجه به صحبت‌های مردم کاری به پیش نخواهد رفت و شاید تبعاتی به بار بیاورد که دیگر قابل‌جبران نباشد.

  • نویسنده : 1001