مدیرکل مدیریت درمان تأمین اجتماعی هرمزگان گفت: ۷۰۵ زوج نابارور هرمزگان شناسایی و با حمایت‌های استاندار هرمزگان درمان شدند.

به گزارش دلفین، غلامعباس مؤمنی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس، با ذکر این نکته که دولت سیزدهم در استان هرمزگان در حکمرانی خود جلب مشارکت و رضایتمندی مردم را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: استاندار هرمزگان قرارگاه مردمی‌سازی را در استان تشکیل داد تا تصمیم‌گیری در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به سمت جلب مشارکت مردمی و جلب رضایتمندی مردم سوق پیدا کند.

وی، با اشاره به همکاری‌های سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در دوران کرونا، عنوان کرد: سپاهیان و بسیجیان همواره در مشکلات و بلاهای طبیعی و غیرطبیعی همراه و یاور دولتمردان و مردم بوده‌اند. در دوران کرونا نیز سپاه در قالب طرح شهید سلیمانی اقدامی بزرگ در تاریخ هرمزگان انجام داد. چراکه با حضور تمام امکانات سپاه در میدان مبارزه با کرونا از فوت بیش از چهارهزار نفر در سراسر هرمزگان جلوگیری شد.

مدیرکل مدیریت درمان تأمین اجتماعی هرمزگان، مسئله جمعیت را یکی از مهم‌ترین موضوعات توسعه‌ای کشور دانست و بیان کرد: همایشی تحت عنوان جوانی جمعیت با حضور مشاورین دستگاه‌های اجرایی سراسر هرمزگان برگزار شد که در قالب این همایش اساتید مجربی به ارائه مطالب، استدلال و راهکارهای خود برای جوانی جمعیت پرداختند.

مؤمنی، با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی مربوط به بحث جمعیت به عموم مردم، تصریح کرد: در طول دولت سیزدهم همواره سعی شد که خانواده‌های دارای سه فرزند مورد تشویق قرار گیرند و در  این راستا از خانواده‌های پر جمعیت شهر بندرعباس به‌صورت مالی و معنوی تقدیر شد.

وی، با اشاره به برگزاری بیش از ۱۳۵ اردوی جهادی در سراسر استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی متنوعی در قالب ارائه خدمات پزشکی عمومی، دندانپزشکی و نازایی به نقاط محروم و روستانشین هرمزگان برگزار شد.

مدیرکل مدیریت درمان تأمین اجتماعی هرمزگان، با اشاره به پرداخت هزینه‌های درمان ۷۰۵ زوج نابارور، مطرح کرد: با حمایت‌های استاندار هرمزگان و سایر دستگاه‌های مربوطه، حمایت‌های مالی و معنوی لازم برای معالجه ۷۰۵ زوج نابارور انجام شد و برنامه‌های خوبی نیز در حوزه درمان ناباروری در استان هرمزگان در دست اقدام است.

مؤمنی، با اشاره به اجرای طرح «سلامت هرمزگان» از ابتدای فعالیت دولت در هرمزگان، تشریح کرد: در قالب این طرح تمام کارکنان دستگاه‌های اجرایی مورد پایش سلامتی قرار گرفتند که در نتیجه آن چهار بیماری رایج کارکنان دولت شناسایی و راه‌های پیشگیری و درمان آن نیز ارائه شد. در این طرح مشخص شد که ۲ درصد کارکنان دستگاه‌های هرمزگان نسبت به میانگین کشور دیابت کمتری دارند و یک درصد نیز فشارخون بیشتری دارند.

وی با ذکر این نکته که پیگیری سیاست‌های مرتبط با جوانی جمعیت را می‌دانیم، گفت: با توجه به اینکه سیاست جوانی جمعیت مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار دارد، اجرای این طرح و سیاست در ابعاد مختلف یکی از دغدغه‌های جدی است و می‌توان گفت مجموعه دولت در استان هرمزگان تمام توان خود را برای اجرای آن به کار گرفته است.

خبر اختصاصی