مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از ساخت و تعویض باندل‌های اکونومایزر برای اولین بار در سطح کشور توسط متخصصان داخلی در راستای تعمیرات اساسی واحد یک بخار در این نیروگاه خبر داد.

به گزارش دلفین، داریوش محمودی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس عنوان کرد: واحد یک بخار این نیروگاه به‌دلیل ضعف و نشتی در لوله‌های اکونومایزر بویلر، به‌طور میانگین هر دو هفته یک‌بار به مدت ۳ روز از مدار خارج می‌شد، که این موضوع علاوه بر کاهش تولید، موجب صرف هزینه تعمیراتی و افزایش ساعت کارکرد نیروی انسانی شده بود.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد بیش از ۳۰ درصد از باندل‌های اکونومایزر مسدود شده که تبادل حرارت در اکونومایزر بویلر را به‌شدت پایین آورده و موجب افزایش سوخت مصرفی شده و نشتی در این لوله‌ها تاثیرات مخربی را بر روی تجهیزاتی مانند لانگستروم و جی آر فن به‌همراه داشت.

وی تصریح کرد: باندل‌های اکونومایزر، در مسیر آب تغذیه بویلر هستند که از هیترهای فشار قوی شارژ شده و خروجی آنها به سمت درام بالا است و تعویض آنها موجب تولید برق مستمر و پایدار و افزایش تبادل حرارت در بخش بویلر شده و کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان را درپی خواهد داشت.

لازم به ذکر است: هدف از تعمیرات اساسی این واحد، رفع موانع تولید برای بالا بردن راندمان و افزایش تولید و آمادگی برای پیک تابستان سال آینده بوده که طبق برنامه زمان‌بندی مدت‌زمان انجام این عملیات ۱۲۰ روز است و پس از به‌مدار آمدن این واحد، ۲۷۰ مگاوات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری افزوده خواهد شد.