هرمزگانی ها باید به خودشان افتخار کنند چرا که چنین نشست‌هایی به جز بندرعباس در هیچ جای ایران برگزار نمی‌شود یا در حداقل در شرایط فعلی کشور برگزاری آن امکان‌پذیر نیست.

به گزارش دلفین، «بهروز اکرمی» در آئین نکوداشت حجت‌الاسلام عباس فضلی، فعال فرهنگی و دبیر انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌های هرمزگان و استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: هرمزگانی ها باید به خودشان افتخار کنند چرا که چنین نشست‌هایی به جز بندرعباس در هیچ جای ایران برگزار نمی‌شود یا در حداقل در شرایط فعلی کشور برگزاری آن امکان‌پذیر نیست.
معاون اسبق استاندار هرمزگان تأکید کرد: من در خارج از استان هم خدمت کردم و به این نتیجه رسیدم که استان هرمزگان نسبت به سایر نقاط کشور متمایز است و این موضوع را ازآن‌جهت عرض می‌کنم که مردم شریف هرمزگان در عمل دریادل هستند، نه در حرف.
وی ابراز داشت: من همکارانی داشتم که از اقصی‌نقاط ایران که به جای‌جای هرمزگان از قبیل جاسک، بندرلنگه، بشاگرد و بستک، پارسیان و… به‌خاطر مأموریت کاری آمدند؛ اما فرزندان آنها در این استان همچنان زندگی می‌کنند که این موضوع مایه مباهات و افتخار ماست.
اکرمی تصریح کرد: در این دنیای وانفسا که حال و هوای جامعه در ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نامطلوب است امروز همه ما گرد هم جمع شدیم تا از یک انسان فرهیخته که حدود ۳۰ سال برای هرمزگان زحمات زیادی کشید، تشکر و قدردانی کنیم و این مسئله موضوعی ارزشمند است.
وی عنوان کرد: تشکر و قدردانی‌کردن نه‌تنها منجر به بهبود سلامت روان می‌شود؛ بلکه به سلامت جسم نیز کمک شایانی می‌کند؛ اما متأسفانه این روزها عنصر احترام و قدردانی در جامعه ایران گمشده است.
اکرمی بیان داشت: من به‌عنوان یک عضو در این جمع به حجت‌الاسلام عباس فضلی می‌خواهم بگویم که ما در عمل به شما احترام می‌گذاریم؛ اما باید به‌صورت زبانی نیز اذعان کنم که حجت‌الاسلام فضلی به لحاظ شخصیتی یک آخوند بی‌تکلف و صادق است.
وی گفت: در بطن جامعه فارغ از مسائل حاکمیت باید قدردان یکدیگر باشیم و اگر یک نفر کار مثبت و ماندگاری را انجام می‌دهد باید قدردان زحمات او باشیم.
وی تشریح کرد: در هرمزگان اساتيد مهم و برجسته‌ای در عرصه‌های مختلف داریم که باید قدردان آن‌ها باشیم چرا که این افراد بنای فرهنگ استان را پایه‌گذاری کردند.
اکرمی ضمن بیان این که یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش نعمت، شکرگزاری به‌خاطر وجود فرهیختگان استان و پاسداشت مقام آنان است، افزود: در حقیقت اساتید ما نیاز به تعریف و تمجید ندارند؛ اما جامعه نیاز دارد که بداند استان هرمزگان فقط منبع قاچاق سوخت نیست؛ بلکه این استان ارزشمند دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه در زمینه‌های متعدد است و از همه مهم‌تر این استان محل ارتزاق اقتصادی پایتخت‌نشینان نیست؛ بلکه این استان غنی است.

خبر اختصاصی

  • نویسنده : زهرا شاکرمی