مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: متقاضیان تسهیلگری در حوزه روستاهای هرمزگان تا ۱۰ بهمن ماه فرصت دارند در راستای طرح تکام ثبت نام کرده و پس از شرکت در دوره آموزشی جهت خدمت رسانی به جامعه خود با پشتیبانی این اداره کل اقدام نمایند.

به گزارش دلفین، نرگس غلامپور در جلسه هماهنگی برگزاری دوره های تسهیلگری روستایی خاطر نشان کرد: طرح تکام که در واقع همان توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه روستایی است که تنها با همراهی و مشارکت جامعه روستایی و مردم می تواند به بار بنشیند.
وی افزود: برای متقاضیان به مشارکت در این طرح، دوره آموزشی جامع تسهیلگران توسعه روستایی از طریق قرارگاه جهادی وزارت کشور و دانشگاه آزاد اسلامی تدارک دیده شده که تا دهم بهمن ماه ۱۴۰۲ فرصت ثبت نام برای علاقمندان وجود دارد‌.
غلامپور تصریح کرد: تسهیلگران روستایی می توانند مشکلات، جالشها، پتانسیل‌ها و ظرفیت های بالقوه منطقه خود را شناسایی کرده و از طریق دفتر امور روستایی استانداری به توسعه روستاها و کاهش چالش ها کمک کنند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان یادآور شد: کلیه ساکنین فعلی و سابق روستاهای استان، دهیاران و اعضای شورای اسلامی، فعالان تسهیلگری، روحانیون و طلاب و کلیه علاقمندان به فعالیت در روستا شامل این طرح می شوند و پس گذراندن دوره آموزشی برای خدمات رسانی به منطقه مورد نظر خودشان حمایت و ساماندهی می شوند.
وی خاطر نشان کرد: شرکت در این دوره رایگان است و متقاضیان می توانند از طریق وب سایت meshkat.iau.ir ثبت نام خود را انجام دهند.