مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با اشاره به اینکه تامین برق جزایر جنوبی خلیج‌فارس به‌ویژه بوموسی در اولویت این شرکت است، گفت: بر همین اساس سرمایه‌گذاری‌های جدیدی برای رفع فرسودگی شبکه برق جزایر در استان درنظرگرفته شده است.

به گزارش دلفین، محمد کریمی روز جمعه در نشست مجمع عمومی شرکت توانیر در جزیره قشم که با حضور رضایی معاون برنامه‌ریزی وزیر نیرو و اعضای مجمع برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند تامین و توزیع برق جزایر در استان اظهار کرد: در ۲ سال اخیر اقدامات گسترده‌ای در خصوص افزایش پایداری برق و انجام اصلاحات شبکه‌های فرسوده برق جزایر صورت گرفته است.

وی بیان کرد: یکی از چالش‌های اصلی شبکه‌های توزیع برق هرمزگان، فرسودگی بسیار بالا به دلیل واقع شدن شبکه‌ها در نوار ساحلی و در معرض شرجی و آلودگی‌های جوی است که ضرورت توجه به آن و انجام اصلاحات و بهینه‌سازی نیاز اولیه شرکت در جهت تامین برق مطمئن و پایدار است.

تبدیل یکهزار کیلومتر کابل مسی به خودنگهدار در هرمزگان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: درحال حاضر یکهزار شبکه سیم مسی در استان با تعویض ۱۵ هزار اصله پایه فرسوده به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

کریمی افزود: یکهزار کیلومتر دیگر از این شبکه‌ها نیز در دستورکار قرار داده‌ایم که در صورت تامین منابع تا یک سال آینده به پایان می‌رسد.

وی بیان کرد: هدف‌گذاری سالانه یکهزار کیلومتر تبدیل سیم مسی به کابل از رویکردهای شرکت و از فعالیت‌های اصلی در خدمت رسانی و جلب رضایت عمومی در برق رسانی است.

اصلاح شبکه‌های جزایر بوموسی، لارک و هنگام در یک‌سال اخیر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهار کرد: این اصلاحات در حوزه جزایر نیز به‌صورت گسترده انجام شده و در یک‌سال اخیر با اعتباری معادل ۸۰۰ میلیارد ریال شبکه‌های جزایر بوموسی، لارک و هنگام اصلاح شده است و در تولید و تامین برق نیروگاهی نیز معادل یکهزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی، برخی از کمبودهای منابع اعتباری در جزایر را نیز برشمرد و اظهار امیدواری کرد: در سال آینده با تخصیص منابع مناسب بتوان تمامی مشکلات زیرساختی برق را در جزایر رفع و نیاز برق توسعه جزایر را در سال آینده فراهم کرد.

کریمی با اشاره به اتصال جزیره هنگام از طریق کابل زیردریایی به جزیره قشم و شبکه سراسری، برنامه افزایش یک فیدر جدید برای توسعه آینده و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق هنگام در صورت تامین منابع برای سال آینده را اعلام کرد.

این مقام مسئول در ادامه اقدامات صورت گرفته در پایداری شبکه جزیره لارک را نیز برشمرد و اعلام کرد: ۱۰ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده این جزیره اصلاح و یک نیروگاه جدید نیز با ظرفیت سه مگاوات توسط بنیاد مستضعفان احداث شده است، همچنین اصلاح مخازن لارک نیز در برنامه‌های اولویت دار این جزیره برای سال آینده قرار دارد.

وی همچنین گزارشی از چگونگی تامین برق جزایر در هرمزگان ایراد کرد و خواستار تامین اعتبار برای تعمیرات اساسی مولدهای برق جزایر شد.