اگرچه از نگاه بسیاری از اصلاح‌طلبان همچون مصطفی تاج‌زاده بهترین واکنش سیاسی برای اصلاح‌طلبان در حال حاضر فقط تحریم انتخابات است.

رد صلاحیت رئیس‌جمهور و وزیر اطلاعات
اگرچه از نگاه بسیاری از اصلاح‌طلبان همچون مصطفی تاج‌زاده بهترین واکنش سیاسی برای اصلاح‌طلبان در حال حاضر فقط تحریم انتخابات است؛ اما گروهی از این جناح همچنان به حضور در صحنة سیاسی و صندوق‌های رأی معتقدند و حتی رد صلاحیت چهره‌های شاخص این جریان از جمله حسن روحانی رئیس‌جمهور و سید محمود علوی وزیر اطلاعات سابق نیز انگار نظر آنان را تغییر نداده است.

اصلاح‌طلبان همچنان سهیم در مناسبت حکومت
با این حال انگار اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه نگاه نزدیک به واقعیت تری به جبهة اصطلاحات دارد و وی در برنامه صف اول که با محوریت رقابت در انتخابات برگزار شد به‌صراحت بیان داشت که تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان صورت نمی‌گیرد؛ چون آنها هم مانند سایرین نمی‌خواهند خود را از مناصب حکومتی محروم کنند.

گروهی از هرمزگان به میدان می‌آیند
از شواهد و اخبار منتشر شده نیز چنین برمی‌آید که همین وضعیت در میان اصلاح‌طلبان هرمزگان نیز چنین است و اگر چه گروهی اعلام موضعی در خصوص انتخابات نداشته‌اند و شاید این مسئله هم ریشه در حذف نامزدهای نزدیک به این جریان داشته باشد، اما گروهی همچنان به صندوق رأی پناه برده‌اند و قصد ندارند تا به دست خود از مناسبات حکومت حذف شوند.

ترکیب تیم هرمزگان
در همین راستا جلسه جبهه اصلاحات هرمزگان با حضور نمایندگان احزاب و تشکل‌های عضو این جبهه و صفر اسلامی، دبیرکل انجمن اسلامی معلمان ایران و نماینده جبهه اصلاح‌طلبان کشور، برگزار شد.
در این جلسه، حجت‌الاسلام محمد ذاکری به‌عنوان رئیس جبهه، آناهیتا احترامی به‌عنوان نایب‌رئیس اول و شکیب ذوالغیاث به‌عنوان نایب‌رئیس دوم و سخنگوی جبهه انتخاب شدند. حجت‌الله باغبانی به‌عنوان دبیر و ابراهیم امینی‌پوری به‌عنوان رئیس کمیته سیاسی، محمد نعمتی به‌عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه و سید محمد حسینی سیاهویی به‌عنوان رئیس کمیته تشکیلات و امور شهرستان‌ها انتخاب شدند.
علی ذاکری قشمی به‌عنوان رئیس‌ کمیته پایش و داوری و احمد مهرانی نیز به‌عنوان رئیس کمیته برنامه‌ریزی و راهبردها در جبهه اصلاحات هرمزگان برگزیده شدند.
این در حالی است که تا پیش از این، ابراهیم امینی‌پوری، ریاست جبهه اصلاح‌طلبان استان هرمزگان را عهده‌دار بود.

سخن پایانی
اگر چه در این ترکیب جای خالی بسیاری از چهره‌های شاخص این جریان فکری در استان هرمزگان دیده می‌شود؛ اما باید پذیرفت که این گروه در سمت تحریم کامل انتخابات نایستاده و می‌خواهد به سهم خود در این رویداد سیاسی نقش‌آفرینی کند.

یادداشت اختصاصی

  • نویسنده : زهرا شاکرمی