فرمانده کل سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: خبرنگاران خط مقدم جنگ رسانه ای هستند و از اصحاب رسانه می خواهیم آنچه باعث پیشرفت جامعه است را دنبال کنند تا از فشارهای روانی وارد شده به مردم کاسته شود.

به گزارش دلفین، «اباذر سالاری» فرمانده سپاه امام سجاد(ع) بندرعباس، در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک پیشاپیش روزخبرنگار، بیان داشت: در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار گفت: نقش رسانه‌ها برای مطابه گری، نقش موثر و کلیدی و بسیار اثر گذار است و از شما اصحاب رسانه می خواهم آنچه باعث پیشرفت جامعه است را دنبال کنید تا فشارهای روانی بر مردم کاسته شود چرا که خبر نگاران خط مقدم جنگ رسانه ای هستند.

سرهنگ سالاری در این نشست خبری به تشریح طرح تحول محلات پرداخت و گفت: یکی از اهداف عمده این طرح به صحنه آوردن مردم است.

وی با مطرح کردن این که طرح تحول محلات از بندرعباس کلید خورده و در سراسر کشور قرار است اجرا شود، تصریح کرد: هرجا نقطه ضعفی باشد با حضور مردم رفع می‌شود؛ مردم را باید در فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شرکت داد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) بندرعباس محوریت طرح تحول محلات را مساجد محل دانست و عنوان کرد: هدف این قرارگاه ها به اتحاد رساندن ارگان‌های محلات است.

سرهنگ سالاری شناسایی و حمایت از محرومین را از دیگر وظایف این قرارگاه‌ها برشمرد و تشریح کرد: پنج صندوق به نیت پنج تن آل عبا، با عضویت ۱۰ هزار نفر، با هدف اشتغال‌زایی و کمک به ازدواج جوانان، تا پایان امسال راه اندازی می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود این صندوق‌ها در سال، حدود ۱۰ میلیارد تومان کمک جمع آوری کنند.

سرهنگ اباذر سالاری سپس دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این قرارگاه ها و نیروهای بسیج، در راستایی ازدواج آسان جوانان و کمک به اشتغال‌زایی مردم کم بضاعت و محروم را برشمرد و گفت: تعداد ۲۰۰ دست لباس عروس و داماد توسط بسیج، فراهم شده که هر کس در صورت نیاز می‌تواند از آن ها استفاده کند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۵۰ چرخ خیاطی با تمامی تجهیزات مدرن، برای اشتغال حداقل ۲۰۰ نفر فراهم شده است.

سرهنگ سالاری وعده داد: بنا شده امکانی فراهم کنیم تا جوانان در شرف ازدواج، بتوانند از امکان در اختیار بسیج، مثل سالن های ورزشی به صورت رایگان، برای برگزاری مراسم ازدواج خود استفاده کنند.

در پایان فرمانده کل سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان طرح تحول محلات را در راستای حمایت از محرومین، اشتغالزایی برای جوانان و آسان کردن ازدواج جوانان کم بضاعت دانست و تاکید کرد: سپاه وظیفه دارد در جهت کمک رسانی و فعالیت های جهادی با تمام قوا به مشکلات مردم ورود کرده و آرامش را به مردم این مرز و بوم هدیه دهد.

  • نویسنده : 1007