یکی از موارد قبوض برق، حق بیمه است که در صورت نوسان برق اگر حادثه‌ای برای وسایل رخ دهد، افراد بتوانند خسارت از بیمه دریافت کنند.

به گزارش دلفین، یکی از موارد قبوض برق، حق بیمه است که در صورت نوسان برق اگر حادثه‌ای برای وسایل رخ دهد، افراد بتوانند خسارت از بیمه دریافت کنند. برای خسارت وارده به تجهیزات نیاز به ارائه فاکتور فروشگاه یا تعمیرگاه مجاز با مهر و امضا، گزارش معتمد محل یا نیروی انتظامی در صورت وجود نیاز است. اگر خسارت‌های ناشی از نوسان برق داشتید بهتراست بدانید مشترکان زیان‌دیده باید ظرف مدت ده روز از تاریخ وقوع حادثه با رجوع به سامانه خسارت مشترکان برق و بارگذاری مستندات پرونده خسارت شامل تصویر آخرین قبض پرداختی مشترک یا تصویر صورت‌حساب پیامکی آخرین قبض، تصویر کپی کارت ملی مشترک، تصویر اجاره‌نامه یا سند مالکیت محل خسارت نسبت به دریافت خسارت اقدام کنند.
در خسارت آتش‌سوزی ناشی از نوسان برق وسایل برقی، تصویر محل حادثه (۲ عدد) تصویر گزارش آتش‌نشانی. تصویر گزارش کلانتری و تصویر پرونده کامل دادگاه در صورت وجود نیاز است. در خسارت ناشی از انفجار نوسان برقی وسایل برقی، تصویر گزارش آتش‌نشانی یا مقامات ذی‌صلاح، تصویر گزارش کارشناسان خسارت، تصویر لیست موارد آسیب‌دیده، تصویر فاکتور تعمیرات و تصویر محل حادثه ضروری است.
در خسارت مربوط به هزینه پزشکی ناشی از نوسان برق وسایل برقی، تصویر صورت‌حساب بیمارستان، تصویر مدارک پزشکی و پرونده‌های بیمارستان و تصویر گزارش مقامات ذی‌صلاح نیاز است. در خسارات نقض عضو ناشی از نوسان برق وسایل برقی، تصویر گزارش نیروی انتظامی یا بازرس قانونی و سازمان آتش‌نشانی، تصویر کپی شناسنامه و کارت ملی مصدوم، تصویر گزارش اولین مرجع درمانی و پزشک معالج تصویر صورت‌حساب و پرونده کامل پزشکی مصدوم در زمان بستری، تصویر گواهی پزشک معالج مبنی بر اتمام درمان، تصویر عکس رادیولوژی پس از حادثه و پس از اتمام دوره درمان لازم است. در حادثه فوت ناشی از نوسان برق وسایل برقی تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی ابطال‌شده، تصویر کپی برابر با اصل معاینه جسد تصویر کپی برابر اصل گزارش پزشک قانونی، تصویر کپی برابر با اصل گواهی فوت و تصویر رأی محاکم قضایی و تصویر گواهی انحصار وراثت ضروری است.
پس از ارائه این مدارک و مستندات در سامانه یک کد پیگیری برای مراجعه‌کننده صادر می‌شود که باید تا پایان کار از آن نگهداری شود. شرکت بیمه پس از دریافت مدارک مشترک نسبت به بررسی‌های لازم اقدام و سپس نتیجه اقدام‌های صورت گرفته را به اطلاع مشترک می‌رساند و پس ا از تائید خسارت مبلغ به حساب مشترک واریز می‌شود. در آخر خسارت وارده به کالاهای همانند لامپ گوشی و مواردی از این قبیل که شامل تجهیزات خانگی نیست مشمول بیمه نخواهد بود.

یادداشت اختصاصی: مصیب سالاری‌زاده

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : ۱۰۰۷