رئیس شورای اسلامی چک‌چک در گفت‌وگو با دلفین خواستار حضور استاندار هرمزگان در دهستان کوهشاه شد و گفت: بیش از ۲۰ خانوار هنوز از نعمت برق برخوردار نیستند و فرزندان ما برای انجام مطالعات و تکالیف شبانه مجبورند از چراغ فانوس استفاده کنند.

«ضیاء میرزاده» رئیس شورای اسلامی چک‌چک در گفت‌وگو با دلفین خواستار حضور استاندار هرمزگان در دهستان کوهشاه شد و افزود: از آقای دوستی می‌خواهیم تشریف بیاورند و از نزدیک مشکلات عدیده مردم این منطقه را مشاهده کنند.
وی بیان داشت: اساسی‌ترین مشکل این دهستان نبود راه ارتباطی مناسب است چراکه اگر این مسئله مرتفع نشود اشتغال پایدار منطقه لطمه خواهد خورد و باید با مهاجرت اهالی مواجه شویم.
میرزاده نبود پوشش تلفن همراه، اینترنت و شبکه‌های تلویزیونی را از دیگر مشکلات این منطقه عنوان کرد و گفت: نبود آب شرب بهداشتی مشکل اکثریت روستاهای منطقه است.
وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت منطقه ازنظر آب و هوایی، جاذبه‌های طبیعی، وجود معادن ازجمله کرومیت، مس، منگنز و آهن و سایر فرصت‌های شغلی دیگری که وجود دارد اما جوانان منطقه به علت حضور برخی افراد غیربومی و صاحب نفوذ بیکار هستند.
رئیس شورای اسلامی چک‌چک اظهار داشت: ‌نبود مدرسه شبانه‌روزی متوسطه اول و متوسطه دوم در کوهشاه جنوبی همه‌ساله سبب می‌شود به علت بعد مسافتی با شهرستان حاجی‌آباد و دیگر مناطق از تحصیل بازبمانند لذا پیشنهاد می‌شود کارگروهی به منطقه اعزام شود و بازدید میدانی صورت گیرد و روستایی که به‌عنوان مرکزیت ازنظر بعد مسافتی با دیگر روستاها و مسائل امنیتی و… قرار دارد به‌عنوان محل احداث مرکز شبانه‌روزی دخترانه انتخاب شود.
‌وی تأکید کرد: عدم‌حمایت مسئولان از دامداران و باغداران منطقه سبب شده است مردم این دیار شغل ابا اجدادی خود را کنار بگذارند و به شهر جهت اشتغال و امرارمعاش مهاجرت کنند.
میرزاده در پایان بیان داشت: بیش از ۲۰ خانوار هنوز از نعمت برق برخوردار نیستند و فرزندان ما برای انجام مطالعات و تکالیف شبانه مجبورند از چراغ فانوس استفاده کنند و در زمستان‌های سرد استفاده از سیستم گرمایشی و در تابستان‌های گرم استفاده از سیستم‌های سرمایشی آرزوی دیرینه مردم آن روستاهاست.

 

گفت و گوی اختصاصی: زهرا شاکرمی

  • نویسنده : 1001