مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان افزود: برگزاری مستمر چنین رویدادهای تخصصی صنعت فولاد ایران به‌ویژه صنایع مستقر در جنوب کشور را ارتقا خواهد داد.

به گزارش دلفین، فولاد هرمزگان به‌عنوان قوی‌ترین شرکت فولادی جنوب کشور همواره توسعه را در تمام ابعاد مدنظر قرار داده و این شرکت هم‌پای ارتقای سطح تولید و افزایش کیفیت از نهادینه‌سازی دانش، پرورش نیروهای کارآزموده و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی نیز غافل نشده و یکی از ترفندهای فولاد هرمزگان در سال‌های گذشته برای عملی کردن این رویکرد برگزاری کنفرانس‌های علمی بوده است.
با توجه به در پیش بودن دومین کنفرانس بین‌المللی تخصصی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم که به همت شرکت فولاد هرمزگان برگزار خواهد شد، به سراغ «عطالله معروفخانی» مدیرعامل این شرکت عظیم فولادی رفتیم و در خصوص این رویداد مهم اقتصادی-علمی به گفت‌وگو پرداختیم.
ارتقا صنایع فولادسازی کشور
معروفخانی ضمن اشاره به این‌که برگزاری موفقیت‌آمیز اولین کنفرانس ملی ریخته‌گری مداوم در سال ۱۳۹۸ و استفاده از دستاوردهای این کنفرانس سبب ارتقا توانمندی‌های تولید و تکنولوژی ریخته‌گری مداوم این شرکت شده است، افزود: برگزاری مستمر چنین رویدادهای تخصصی صنعت فولاد ایران به‌ویژه صنایع مستقر در جنوب کشور را ارتقا خواهد داد.
بررسی ریشه‌ای مسائل
وی در خصوص چرایی تصمیم مدیران این شرکت برای برگزاری دومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، بیان داشت: در سالی که با همه‌جانبه‌بینی مقام معظم رهبری به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامیده شده است تلاش کردیم تا با دعوت از متخصصان این حوزه، مطالب را به‌صورت ریشه‌ای و تخصصی موردبررسی قرار دهیم و دستاوردها و تجربیات در این کنفرانس دوروزه ارائه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اضافه کرد: در این کنفرانس هم موضوعات تحقیقاتی و پژوهشی موردبحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت و هم در مورد تجربیات صنعتی در حوزه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم بحث خواهد شد.
محورهای همایش
در ادامه از وی رابطه با محورهای این همایش پرسیدیم که معروفخانی تشریح کرد: محورهای این کنفرانس بومی‌سازی تکنولوژی، تکنولوژی‌های نوین در صنعت فولاد، هوشمند سازی در فولادسازی، انرژی، ارتقا کیفیت محصولات، بهبود فرایندها و اقتصاد چرخی خواهد بود که می‌تواند نقشه راه واحدهای فولادسازی و ریخته‌گری مداوم قرار گیرد.
وی در خصوص تفاوت این کنفرانس با اولین کنفرانس ریخته‌گری مداوم نیز بیان داشت: قرار بر این است که این کنفرانس به‌صورت بین‌المللی برگزار شود و همچنین مباحث فولادسازی نیز به این کنفرانس اضافه شده است.
حل چالش‌های حوزه‌ی فولاد
معروفخانی هدف اصلی این کنفرانس را حل چالش‌های حوزه‌ی فولاد در راستای دستیابی به تولید حداکثری عنوان کرد و افزود: برخی از چالش‌های این صنعت به‌زودی در سایت کنفرانس بارگذاری می‌شود و روند کار به این صورت است که تا زمان مشخصی قبل از برگزاری کنفرانس ایده‌ها جمع‌آوری و از ایده‌های برتر حمایت می‌شود، در ضمن در روز پایانی این کنفرانس نیز تیم‌های برتر معرفی خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد نیازها و چالش‌های فولادسازی و ریخته‌گری مداوم را به‌صورت تخصصی بیان کنیم و به دنبال راه‌حل‌های نوآورانه برای حل چالش‌ها هستیم.
حضوری و مجازی
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اظهار داشت: در این کنفرانس نیز همچون دوره اول این کنفرانس، نمایشگاه جنبی نخواهیم داشت اما امیدواریم با روند مناسب واکسیناسیون کرونا بتوانیم کنفرانس را به‌صورت حضوری برگزار کنیم.
وی در پایان اضافه کرد: در ضمن چنانچه کنفرانس به‌صورت حضوری نیز برگزار شود، سعی خواهیم کرد که زیرساخت مناسبی برای پخش به‌صورت مجازی نیز فراهم کنیم تا تعداد بیشتری از متقاضیان بتوانند از این کنفرانس استفاده کنند.

گفت و گوی اختصاصی:فهیمه هادی

این مطلب در نشریه دلفین منشر شده است

  • نویسنده : 1007