عکاس هرمزگانی عنوان کرد: در نمایشگاه عکس سیزدهمین هفته فیلم و عکس هرمزگان تمام عکس‌ها به لحاظ رنگ، تنوع و موضوع از کیفیتی خوبی برخوردار بودند

به گزارش دلفین، نمایشگاه عکس سیزدهمین هفته فیلم و عکس هرمزگان از ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه در محل نگارخانه کورش گرمساری واقع در فرهنگسرای طوبی شهر بندرعباس برپا شد و ۲۶ قطعه عکس از ۲۱ عکاس هرمزگانی به نمایش درآمد. برای بررسی چگونگی برگزاری این نمایشگاه و کیفیت اجرای آن گفت‌وگویی کوتاه را با «سمیره نجفی» عکاس هرمزگانی و یکی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه ترتیب دادیم که خلاصه‌ای از آن در ادامه آمده است.
کیفیت عکس‌ها خوب بود
نجفی در تشریح چندوچون آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه بیان داشت: در نمایشگاه عکس سیزدهمین هفته فیلم و عکس هرمزگان تمام عکس‌ها به لحاظ رنگ، تنوع و موضوع از کیفیتی خوبی برخوردار بودند و برقع زنان هرمزگانی که نشانگر هویت و اصالت زنان مردم این منطقه است در قالب عکس در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
این نمایشگاه فرا استانی می‌شود
وی از «کیومرث خوش صفت» یکی دیگر از هنرمندان هرمزگانی به‌عنوان متولی برگزاری این نمایشگاه نام برد و افزود: بنا بر رایزنی‌های صورت گرفته قرار است این نمایشگاه بعد فرا استانی پیدا کند و در بندر انزلی و چند شهر دیگر هم برپا شود.
میزبانی با ۲۱ عکس
این عکاس هرمزگانی در خصوص تعداد آثار راه‌یافته برای نمایش نهایی در این نمایشگاه نیز گفت: برای حضور در این نمایشگاه ۲۶ عکاس اعلام آمادگی کرده بودند و ۱۸ نفر از عکاسان پذیرفته شدند و نمایشگاه در این یک هفته با ۲۱ عکس میزبان علاقه‌مندان بود.
استقبال خوب بود اما اطلاع‌رسانی ضعیف
وی استقبال از این نمایشگاه را نسبتاً خوب توصیف کرد و افزود: با این حال من معتقدم عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع به مردم و علاقه‌مندان برای حضور در این نمایشگاه، یکی از نقاط ضعف در برگزاری بود که باید در دوره‌های آینده بیشتر موردتوجه برگزارکنندگان قرار گیرد.
نجفی نسبت به زمان‌بندی برگزاری این رویداد هنری نیز انتقاد داشت و دراین‌باره گفت: دو هفته‌ی اخیر سه نمایشگاه عکس با عناوین مختلف برگزار کردیم و اگر این رویدادها با فاصله زمانی بیشتری برگزار شود، می‌توانیم دستاورد بهتری داشته باشیم.
توضیحات لازم بود
وی در پایان افزود: ازآنجایی‌که موضوع برپایی این نمایشگاه برقع و تنوع این نوع پوشش زنان هرمزگانی بود بایستی استیتمنتی برای آن در نظر گرفته می‌شد تا مخاطبان عکس‌ها را با توضیحات ببینند اما متأسفانه این موضوع نیز موردتوجه قرار نگرفته بود.

گفت و گوی اختصاصی: پدرام مجیدی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001