فریده عامری سیاهویی اذعان داشت: زمانی که پدرم به شهادت رسید، سه‌ساله بودم و خاطره‌ای از پدرم برایم نمانده اما مادرم به ما می‌گوید همچون پدرتان مردم‌دار و خوش‌رفتار باشید.

به گزارش دلفین، شهید اسحاق عامری سیاهویی در سال ۱۳۶۳ به استخدام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درآمد و در تیرماه سال ۱۳۶۷ به همراه ۲۹۰ مسافر به دنبال فاجعه حمله‌ی تروریستی آمریکای جهان خوار به هواپیمای ایران ایر به درجه رفیع شهادت نائل شد.
این شهید‌ بزرگوار متولد اول خرداد ۱۳۴۰ در دهستان سیاهو از توابع شهرستان بندرعباس بود و تحصیلات ابتدایی‌اش را در همین روستا و مقطع راهنمایی‌ را به علت نبود مدرسه در روستای گهره طی کرد و سپس برای ادامه تحصیلات به بندرعباس آمد. بعد از پایان تحصیل در جهاد سازندگی و دریک بازه زمانی کوتاه به‌عنوان معلم در شرق هرمزگان هم خدمت کرد. نشریه دلفین به مناسبت سالروز فاجعه ساقط شدن هواپیمای مسافری ایرباس که از بندرعباس به مقصد دبی عازم بود، با فریده عامری سیاهویی فرزند شهید اسحاق عامری سیاهویی و عضو شورای شهر بندرعباس به در گفت‌وگو پرداخته که خلاصه‌ای از آن در ادامه آمده است.
روزی برای نمایاندن چهره واقعی استکبار
فریده عامری با بیان این‌که یاد شهدا باید همیشه و هرلحظه در خاطره‌ها باقی بماند، گفت: در چنین روزهایی باید حقانیت و مظلومیت شهدای این حادثه به گوش تمام دنیا برسد تا همگان چهره واقعی استکبار جهانی که خود را مدعی حقوق بشر معرفی می‌کند بشناسند و بازگو کنند.
وی بیان داشت: با نگاهی گذرا به تاریخ ایران و سایر ملت مظلوم درمی‌یابیم که آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند و شهادت ۶۶ کودک و ۵۳ زن مسافر در این پرواز خود گواه این موضوع است.
پاسخ به تمام جنایت‌ها و تحریم‌ها
وی اظهار داشت: قریب به ۳۴ سال از فاجعه جان‌گداز شهدای خلیج فارس می‌گذرد و در طول این مدت انقلاب اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگونی اعم از تکنولوژی، صنعت، تولید فولاد، دستیابی به دانش صلح‌آمیز هسته‌ای پیشتاز سایر ملت‌ها شده است و این پاسخ به تمام جنایت‌ها و تحریم‌هاست.
فرزند شهید عامری سیاهویی ابراز داشت: شواهد تاریخی حاکی از آن است که ایران هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبوده است و امروز مفتخریم که جوانان ایران با بهره‌گیری از دانش پهپادی در راستای رصد تهدیدات و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای از آمریکا و ایادی جنایتکارش انتقام می‌گیرند نه با جنگ و خونریزی.
هزاران شهید سلیمانی رویید
وی بیان داشت: بعد از شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، هزاران حاج قاسم، نه‌تنها از خاک ایران دفاع کرده، بلکه پرچم عدل را بر فراز قله‌های دنیا برافراشته می‌کنند‌.
فریده عامری اضافه کرد: در سال‌های اخیر تروریست‌های تکفیری مانند القاعده، داعش و مجلس شورای مجاهدین در سوریه و عراق جنایت‌های زیادی را علیه زنان، دختران و کودکان انجام دادند و در همان زمان نیروهای ایرانی به فرماندهی سردار دل‌ها پا به پای نیروی عراقی و سوری در مقابله با داعشی‌ها جنگیدند و همچنین در جریان جنگ یمن با نیروهای سعودی-اماراتی به‌عنوان پیاده‌نظام آمریکایی‌ها و حامیان تروریست‌ها مقابله کردند.
تبعیض نژادی آمریکا
وی بیان داشت: هنوز مسئله تبعیض نژادی در آن کشوری که مدعی آزادی و حقوق بشر است، حل نشده و مسبب اصلی تمام جنایت‌ها و کشتار دسته‌جمعی مردم مظلوم در اقصی نقاط جهان آمریکا است.
سه‌ساله بودم و خاطره‌ای از پدر شهیدم ندارم
فریده عامری سیاهویی در پاسخ به این پرسش که چه خاطره‌ای از پدر شهیدش دارد، اذعان داشت: زمانی که پدرم به شهادت رسید، سه‌ساله بودم و خاطره‌ای از پدرم برایم نمانده اما مادرم به ما می‌گوید همچون پدرتان مردم‌دار و خوش‌رفتار باشید و همیشه در کارهایتان حق‌الناس را در نظر بگیرید، باایمان باشید و به ائمه اطهار توکل کنید.
وی افزود: مادرم نقل می‌کند که پدرم در مراسمات ملی و مذهبی پیش‌قدم و عاشق اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بوده است.
مدیون پدر شهید و مادر فداکارم هستم
وی بیان داشت: با وجود اینکه من و خواهر برادرهایم خاطره‌ی چندانی از پدر نداریم اما همواره در تمام مشکلات و موفقیت‌های زندگی و شغلی، حضور پدر شهیدمان را احساس می‌کنیم و تمام داشته‌های امروزمان را مدیون پدر شهید و مادر فداکارمان هستیم.
وی داشت: مسئولان و خانواده‌ها باید تاریخ و واقعیت‌های این فاجعه ددمنشانه را برای کودکان و آینده‌سازان فردا بازگو کنند و چهره واقعی آمریکا جنایتکار را به نسل‌های آینده نشان دهند.
عامری سیاهویی گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند که آنان هیچ‌گاه برای صلح با بشریت پیش‌قدم نشدند و تمام اقدامات فقط به خاطر سیاست‌های منفعت طلبانه شان بوده، آن‌ها حقوق بشر را نقص کردند و تمام جنایت‌هایشان را مقابله با تروریسم خواندند.
درخواست فرزند شهید از مسئولان
وی تصریح کرد: در مبارزات تاریخی کشور در برابر استکبار و نقش مبارزان هرمزگان کتمان ناپذیر است و جهاد تبیین موضوعی است که در بیانات مقام معظم رهبری نیز بارها مورد تأکید قرار گرفته و در این خصوص، توصیه‌هایی را به مسئولان داشته‌اند.
وی عنوان کرد: درخواست من از مسئولان، احداث موزه دفاع مقدس و یک یادبود در جوار آب‌های نیلگون خلیج فارس است تا جهاد تبیین موردنظر رهبری نیز محقق شود.

گفت و گوی اختصاصی: فاطمه درویش‌پور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007