تفاهم‌نامه‌ای بین استاندار هرمزگان و سازمان نوسازی مدارس کشور خردادماه امسال در قالب احداث، تکمیل، توسعه و تجهیز 1409 کلاس درس منعقد شد.

همت جهادی و تدبیر استاندار در حوزه مدرسه‌سازی

به گزارش دلفین، تفاهم‌نامه‌ای بین استاندار هرمزگان و سازمان نوسازی مدارس کشور خردادماه امسال در قالب احداث، تکمیل، توسعه و تجهیز ۱۴۰۹ کلاس درس منعقد شد که در این راستا اولین گلریزان احداث و تجهیز فضاهای آموزشی با مشارکت بخش خصوصی و صنایع در کشور در این استان برگزار شد و شیلات و جامعه صیادی، اداره کل بنادر، فولاد و دیگر صنایع پای کار مدرسه‌سازی آمدند که نشان از همت و نگاه ویژه استاندار جهادی هرمزگان و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور و پیگیری های مجدانه مدیرکل نوسازی مدراس استان هرمزگان دارد.

همچنین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۲ بوده و در استان ۴/۸ می باشد، هم اکنون با بهره برداری از ۲۰۰ پروژه درقالب ۸۰۰ کلاس درس در سفر دور دوم رییس جمهور به استان و همزمان با دهه مبارک فجر سرانه فضای آموزشی استان به ۵ متر مربع ارتقاء یافت که نشان از نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه مدرسه‌سازی دارد.

بهره‌برداری از ۲۰۰ پروژه آموزش و پرورش در هرمزگان

آیین بهره‌برداری هم‌زمان از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی در سراسر کشور با حضور «رضا مراد صحرائی» وزیر آموزش‌وپرورش و «حمیدرضا خان‌محمدی» معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، «مهدی باوقار زعیمی» مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان، «قویدل» مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی از محل مدرسه شبانه‌روزی شهید ذاکر گوهران بشاگرد برگزار شد و ۴۰۰۰ کلاس درس در دهه فجر به دانش‌آموزان هدیه داده شد که سهم دانش‌آموزان هرمزگانی ۲۰۰ پروژه شامل ۸۰۰ کلاس درس بود.

«مهدی باوقار زعیمی» مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان در حاشیه این آیین اظهار کرد: مدرسه شبانه‌روزی شهید ذاکر جعفری در شهرستان بشاگرد در قالب ۶ کلاس درس با زیربنای یک هزار و ۵۴۶ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان در شهرستان بشاگرد این استان افتتاح شد. به گفته وی، ۲۰۰ پروژه آموزشی وپرورشی در قالب ۸۰۰ کلاس درس با زیربنای ۷۰ هزار و ۴۴۰ مترمربع و با بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان در دور دوم سفر رییس جمهور به استان و همزمان با دهه فجر در هرمزگان به بهره برداری رسید.

به گفته وی، با همت جهادی و درایت و تدبیر استاندار هرمزگان و رئیس سازمان نوسازی مدارس استان هرمزگان سال آینده به متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور که رقم ۵/۲۸ بوده خواهیم رسید.

رشد ۵ برابری اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه مدرسه‌سازی

مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان از رشد ۵ برابری اعتبارمصوبات سفرریاست جمهوری در حوزه مدرسه‌سازی در استان هرمزگان خبر داد.

وی افزود: رقمی افزون بر ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدرسه‌سازی در هرمزگان در سفر دور رئیس‌جمهور تصویب شد که این اعتبارات شامل تکمیل طرح‌ها، توسعه و نوسازی فضاهای آموزشی و پرورشی، تجهیزات مدارس و هنرستان‌ها می‌شود.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان ۴۰۰ میلیارد تومان مصوب دور اول سفر رییس جمهور محترم به استان هرمزگان در حوزه مدرسه‌سازی بود که در سفر دوم ۱۹۰۰ میلیارد اعتبار برای مدرسه‌سازی در هرمزگان تصویب شد.

باوقار ضمن قدردانی از نگاه دولت به حوزه مدرسه‌سازی خاطرنشان ساخت: رشد ۵ برابری اعتبارمصوبات از نگاه ویژه دولت سیزدهم به مقوله آموزش و مدرسه‌سازی بوده و با پیگیری های استاندار هرمزگان، مجموعه نوسازی مدارس استان و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور به ثمر نشسته است.

نگاه ویژه دولت به مناطق کم‌برخوردار

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با ابراز خرسندی از هدیه هم‌زمان ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی با استعداد ۴۰۰۰ کلاس درس در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سراسر کشور، اظهار داشت: با حمایت‌های دولت در ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هدیه‌ای مشتمل بر ۴ هزار کلاس درس را به دانش‌آموزان عزیز تقدیم کردیم، از همه خیرین بزرگوار که خالصانه همیار و همراه ما در مدرسه‌سازی هستند قدردانی کرده، همه‌ی افتخارات نهضت مدرسه‌سازی را مرهون زحمات نیک اندیشانه و خداپسندانه‌ی خیرین مدرسه‌ساز می‌دانیم.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: رویکرد اصلی ۸۵۷ مدرسه با ظرفیت ۴ هزار کلاس درس و ۹۳ فضای ورزشی و فرهنگی که در دومین روز دهه فجر چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب تقدیم دانش آموزان شده است، تکثیر نیت خیرخواهانه خیرین است.

این مقام مسئول با بیان تحویل تعداد ۶ هزار و ۷۵۴ فضای آموزشی و پرورشی با احتساب طرح‌هایی که امروز به سایر فضاها افزوده شده است در دولت سیزدهم، تصریح کرد: دلیل عمده‌ی این اتفاقات امیدآفرین و مثبت، حمایت‌های سفرهای ریاست محترم جمهور بوده و اگر جهشی در مدرسه‌سازی صورت گرفته به جهت حمایت‌های همه جانبه‌ی شخص رییس جمهور، وزیر و معاونین دولت از نهضت بزرگ مدرسه‌سازی کشور و حضور میدانی در مناطق مختلف است.

«حمیدرضا خان‌محمدی» در پایان با تأکید بر اینکه ۶۴ درصد مدارسی که تحویل داده شد از مدارس روستایی و حاشیه شهرها می‌باشد، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان از نگاه دولت به مناطق کم برخوردار بوده که امید داریم استمرار این اتفاق که در راستای عدالت آموزشی و تربیتی است زمینه برطرف کردن مشکلات مدرسه‌سازی و کیفیت تجهیزات را فراهم کند.

دو هنرستان فنی و حرفه‌ای در بشاگرد احداث می‌شود

وزیر آموزش‌وپرورش که در بدو ورود به مدرسه شهید ذاکر با استقبال گرم و شعارهای حمایتی خیل جمعیت حاضر در مدرسه که برای دیدار با رئیس‌جمهور آمده بودند روبرو شد.

وی ضمن اعلام مراتب سلام ‌و‌ درود رئیس محترم جمهور، ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت این دیدار صورت پذیرد.

صحرایی با اشاره به اولویت قرار دادن رفع مشکلات آموزشی در بشاگرد اظهار کرد: به‌زودی دو هنرستان فنی و حرفه‌ای شبانه‌روزی دخترانه و پسرانه در بشاگرد ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید. وی افزود: بیشترین دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی در کشور به شهرستان بشاگرد اختصاص دارد؛ ولی متأسفانه در دوره‌های گذشته نسبت به مدارس شبانه‌روزی بی‌مهری‌های زیادی شده است و با اینکه در دولت سیزدهم سرانه هنرستان‌ها را دو و نیم برابر افزایش دادیم؛ ولی بازهم این سرانه کم و جوابگوی نیازهای دانش‌آموزان نیست که در آینده‌ای نزدیک به سرانه اختصاصی مدارس شبانه‌روزی اضافه خواهیم داد.

وزیر آموزش‌وپرورش از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه تجهیزات فضاهای آموزشی و پرورشی شهرستان بشاگرد خبر داد و تأکید کرد: بخشی از این اعتبار که در بهمن‌ماه تخصص خواهد یافت در توسعه تجهیزات آموزشی، پرورشی، ورزشی هنرستان‌های ضمیمه و روستا مرکزی استفاده می‌شود.

گزارش اختصاصی:

  • نویسنده : فرزانه بخشی