سال گذشته بود که نشستی با حضور مدیران عامل صنایع غرب بندرعباس و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات استانداری برگزار شد و «فریدون همتی» استاندار هرمزگان در حرکتی پسندیده خواستار اعطای امور پیمانکاری به پیمانکاران بومی و در اولویت قرار گرفتن آنان شد اما تاکید استاندار بر بومی گزینی سرانجامی نامعلوم دارد.

  • به گزارش دلفین، سال گذشته بود که نشستی با حضور مدیران عامل صنایع غرب بندرعباس و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات استانداری برگزار شد و «فریدون همتی» استاندار هرمزگان در حرکتی پسندیده خواستار اعطای امور پیمانکاری به پیمانکاران بومی و در اولویت قرار گرفتن آنان شد.
    همتی خطاب به یکی از مدیران عامل این صنایع بیان داشت: پیمانکارانی که با شما کار می‌کنند اصفهانی هستند و در رابطه با حمل بار هم باید تجدید نظر کنید.
    وی در ادامه یکی دیگر از مدیران نفتی استان را مورد خطاب قرار داد و نسبت به خرید آنان از فروشگاه‌هایی که نفع کمتری برای استان دارند، هشدار داد و درخواست کرد که خریدها از فروشگاه‌های زنجیره‌ای درون استان صورت پذیرد.
    استاندار هرمزگان در اولویت قرار دادن پیمانکاران بومی علی‌رغم قیمت گران‌تر را نیز به این مدیران توصیه کرد و خواستار حضور آنان در جلسه‌ای خصوصی برای پیدا کردن راه‌کار آن شد اما به نظر می‌رسد که از سال گذشته وضعیت به مراتب بدتر شده است و بسیاری از پیمانکاران استان نسبت به این شرایط گلایه‌مند هستند.
    در تازه‌ترین اظهار نظر «اسلام باوقار» رئیس شورای شهر بندرعباس ضمن تأکید بر اینکه اگر قرار است پروژه‌ای در هرمزگان اجرا شود باید برای مردم این استان اشغال ایجاد کند، افزود: کار از نیروهای غیربومی به پیمانکاران غیربومی رسیده و نگاه مدیران صنایع غرب شهر بندرعباس باید در این زمینه عوض شود.
    در این شرایط شایسته است تا بار دیگر چنین نشستی برگزار شود و استاندار هرمزگان ضمن دریافت گزارش عملکرد در این زمینه، راهکارهای قانونی برای استفاده‌ی بیشتر از پیمانکاران بومی و ماندگار را به مدیران صنایع ارائه دهد چرا که طبق آخرین گزيده شاخص‌ها و نماگرهاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي استان هرمزگان که مربوط به زمستان سال گذشته است، ۲۹٫۴ درصد از جوانان استان بیکار هستند که آمار نگران کننده‌ای است و به هیچ عنوان شایسته‌ی دریادلان هرمزگانی نیست.

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

گزارش اختصاصی: پدرام مجیدی

  • نویسنده : ۱۰۰۷