تیم بسکتبال «آدمیس» یکی از تیم‌های پرطرفدار و قوی در استان هرمزگان است که هم‌اکنون در لیگ دسته یک کشور در حال رقابت است.

به گزارش دلفین،  تیم بسکتبال «آدمیس» یکی از تیم‌های پرطرفدار و قوی در استان هرمزگان است که هم‌اکنون در لیگ دسته یک کشور در حال رقابت است. در همین زمینه با «جواد زارعی» سرمربی تیم بسکتبال آدمیس میناب و دبیر هیئت بسکتبال این شهرستان در خصوص وضعیت تیم و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، به گفتگو نشستیم.
هر رده‌ی سنی یک ملی‌پوش
زارعی بابیان اینکه میناب در هر رده سنی دارای یک ملی‌پوش است، عنوان کرد: ما از سال ۱۳۹۰ تصمیم گرفتیم که فراتر از میناب کار کنیم، از این رو با اسم هیئت بسکتبال میناب در مسابقات لیگ دسته دو کشور شرکت کردیم.
هزار و یک مشکل
وی بابیان این‌که آدمیس نام یکی از رودخانه‌های قدیمی میناب است، افزود: از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ در لیگ دسته یک کشور بازی کردیم و با وجود تمام مشکلات از جمله تامین منابع مالی از جیب شخصی و خطر تصادف در هنگام برگشت از بازی‌ها باز هم تیم را سر پا نگه داشته بودیم و گله‌ای هم نکردیم.
زارعی بیان کرد: با توجه به مشکلات مالی دو سال مجبور به استراحت شدیم و امسال نیز قصد شرکت در مسابقات را نداشتیم اما با توجه به پیدا شدن اسپانسر در مرکز استان در مسابقات لیگ دسته یک کشور شرکت کردیم.
تیم بازیکن ساز کشور
وی ضمن اشاره به اینکه هزینه ورودی به بازی‌های لیگ دسته یک ۵۰ میلیون تومان است، اظهار داشت: امسال شرایط سخت هست، امسال نسل‌های قبلی آدمیس همه در لیگ برتر بازی می‌کنند و ما به یک تیم بازیکن ساز برای کشور تبدیل شدیم.
دبیر هیئت بسکتبال میناب با بیان این‌که تیم آدمیس توان مالی قوی‌ای ندارد که در مسابقات لیگ برتر شرکت کند گفت: امکانات ورزشی در میناب بسیار ضعیف است که حرفی برای گفتن ندارد.
درخواست میزبانی
وی با اشاره به درخواست میزبانی تیم آدمیس برای بازی‌های لیگ دسته دو کشور افزود: یکی از مشکلاتی که در تمرین‌ها وجود دارد نبود پایه مناسب برای تمرین بازیکنان است که در بازی‌ها با مشکل مواجه هستیم.
زارعی ادامه داد: پایه‌های بسکتبالی که در سالن یادگار امام میناب استفاده می‌شود دو متر و ۹۵ سانت است ولی وقتی که به مسابقات می‌رویم اندازه پایه‌های سالن‌ها ۳ متر و ۵ سانت است و شوت بازیکن به حلقه نمی‌رسد.
سرمربی تیم بسکتبال آدمیس میناب با اشاره به این که نزدیک به دو سال است پایه‌های سقفی سالن یادگار امام میناب خریداری شده ولی نصب نشده، افزود: این موضوع را تا اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان پیگیری کردیم ولی به نتیجه‌ای نرسیدیم.
آینده‌نگری در تیم آدمیس
وی بابیان این‌که در حال حاضر بازیکنان ما دهه هشتادی هستند، گفت: فقط دو یا سه نفر از بازیکن‌ها ۲۳ یا ۲۴ سال سن دارند و بیشتر در حال آینده‌نگری هستیم.
زارعی با اشاره به نتایج بازی‌ها در لیگ دسته یک کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه تیم ما تیم جوانی است نتایج بازی‌ها معقولانه است و بازی‌های خوبی در دور رفت را انجام دادیم و با توجه به اینکه بازیکنان ما سابقه شرکت در لیگ دسته یک را نداشتند؛ ما با تیم‌های قوی روبه‌رو هستیم و با توجه به امکاناتی که داریم به نظر من شاهکار کرده‌ایم.
وی بیان کرد: با این حال در دور برگشت امیدواریم مشکلات دور رفت را برطرف کنیم و نتایج خوبی بگیریم چرا که هدف‌گذاری ما بر این است که در دور برگشت تیم سوم گروه شویم که ۴ تیم از هر گروه به پلی‌آف صعود خواهند کرد.
سالن یادگار امام وضعیت مناسبی ندارد
سرمربی تیم بسکتبال آدمیس میناب بابیان این‌که احتمال صعود این تیم ۵۰ درصد است، ادامه داد: اگرچه سالن یادگار امام وضعیت مناسبی ندارد اما اگر پایه‌های سالن نصب شود با همین کمبود امکانات راضی هستیم.
محروم از حمایت‌های صنایع هرمزگان
دبیر هیئت بسکتبال میناب ادامه داد: اکثر تیم‌های که در لیگ دسته یک کشور بازی می‌کنند از حمایت‌های ویژه صنایع برخوردارند اما متأسفانه ما از این حمایت‌ها در استان محرومیم و شرایط اقتصادی تیم ما مناسب نیست.
وی با اشاره به اینکه نگاه به تیم آدمیس به نسبت تیم‌های فوتبالی که در رده‌های بسیار پائین در حال رقابت هستند اصلاً مناسب نیست، بیان کرد: هنگامی که پنج نفر از بازیکنان تیم آدمیس در لیگ برتر بازی می‌کنند قطعاً پتانسیل شرکت در لیگ برتر را داریم و با هزینه یک میلیاردی می‌توانیم به راحتی در لیگ برتر شرکت کنیم.
دبیر هیئت بسکتبال شهرستان میناب در پایان گفت: انتظار ما این است مسئولان استانی صنایع بزرگ استان را مجاب کنند تا از ورزش بیشتر حمایت شود.

گفت و گوی اختصاصی: مهدی ذاکری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : ۱۰۰۷