برخی از شهروندان پس از دیدن ازدحام و عدم نوبت‌دهی برای دریافت واکسن در مراکز تجمیعی واکسیناسیون دایر در سطح شهر بندرعباس، برای تسریع در روند دریافت واکسن خود اقدام به انتخاب مراکز واکسیناسیون در روستاهای هم‌جوار کردند اما پس از مراجعه به این مراکز نتوانستند واکسن دریافت کنند.

به گزارش دلفین، با شروع واکسیناسیون عمومی در کشور شاهد استقبال خوبی از سوی شهروندان هرمزگانی اما در چند روز اخیر اختلالاتی در روند واکسیناسیون برخی از شهروندان به وجود آمده است. برخی از شهروندان پس از دیدن ازدحام و عدم نوبت‌دهی برای دریافت واکسن در مراکز تجمیعی واکسیناسیون دایر در سطح شهر بندرعباس، برای تسریع در روند دریافت واکسن خود اقدام به انتخاب مراکز واکسیناسیون در روستاهای هم‌جوار کردند اما پس از مراجعه به این مراکز نتوانستند واکسن دریافت کنند.
این افراد زمانی که برای اصلاح یا نـوبـت‌دهی مجدد به سامانـه www.salamat.gov.ir مراجعه کردند، اسامی خود را جزء واکسن زده‌ها دیدند و نمی‌توانستند دوباره برای اخذ نوبت اقدام کنند که این مسئله نگرانی‌های زیادی را برای آنان به همراه داشت و ترس آن می‌رفت که از روند واکسیناسیون عمومی جا بمانند.
برای خاتمه دادن به نگرانی این شهروندان، خبرنگار نشریه دلفین به سراغ «فاطمه نوروزیان» مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان رفت تا این موضوع را بررسی کند.
نوروزیان دراین‌باره به خبرنگار دلفین گفت: بارها اعلام شده بود که شهروندان برای دریافت واکسن حتماً شهر محل اقامت خود را انتخاب کنند، متأسفانه برخی از شهروندان بندرعباسی به دلیل این‌که مراکز تزریق واکسن در این شهر تکمیل ظرفیت شده بود، اقدام به ثبت‌نام در مراکز واکسیناسیون روستایی کردند.
وی ادامه داد: این مسئله باعث بروز مشکل و اختلال در واکسیناسیون این افراد شد چرا که مراکز روستایی از تزریق واکسن به اشخاصی که از شهر آمده‌اند، اجتناب می‌کند، حال برای رفع این مسئله و دریافت واکسن این افراد باید به نزدیک‌ترین مرکز جامع سلامت به محل سکونت خود مراجعه و از متصدیان بخواهند که به‌صورت دستی برای آن‌ها نوبت واکسن تعیین کنند.

 

گزارش اختصاصی: شایسته سحی زاده

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007