به گزارش دلفین، علیرضا نصیریبرازنده مدیرکل راهآهن هرمزگان از ثبت رکوردی جدید در حمل محمولههای فوقسنگین در این منطقه خبر داد. به گفته او، با تلاش شبانهروزی کارکنان راهآهن، چهار دستگاه اتوکلاو غولپیکر که از تجهیزات اصلی و حیاتی در کارخانجات تولید سیمان محسوب میشوند، با موفقیت روی واگنهای لبهکوتاه بارگیری و آماده اعزام شدند.
نصیریبرازنده، مدیرکل راهآهن هرمزگان، اعلام کرد هر دستگاه اتوکلاو بیش از ۳۹ تن وزن و ۳۳ متر طول دارد و به دلیل ابعاد و وزن خاص، در رده «بار ترافیکی ویژه» قرار میگیرد. این نخستینبار است که چنین محمولهای در بندر شهید رجایی بارگیری میشود؛ اقدامی که توانمندی فنی و لجستیکی راهآهن هرمزگان در مدیریت پروژههای پیچیده حملونقل را نشان میدهد.
او با اشاره به شرایط ویژه کشور و محدودیتهای موجود در حمل اینگونه تجهیزات گفت: «با توجه به حساسیت شرایط و اهمیت این قطعات برای صنعت سیمان، انتقال محموله با چالشهایی همراه بود، اما پس از بررسی دقیق و کارشناسی، راهکار مناسب برای بارگیری و حمل ایمن آن فراهم شد.»
به گفته مدیرکل راهآهن هرمزگان، مقصد نهایی این چهار دستگاه اتوکلاو، ایستگاه راهآهن تربتحیدریه است؛ موضوعی که گستردگی و کارآمدی شبکه ریلی کشور در پشتیبانی از پروژههای صنعتی را نشان میدهد. او تأکید کرد این جابهجایی نقش مهمی در پیشبرد طرحهای صنعتی و تأمین نیازهای کارخانجات سیمان خواهد داشت.
نصیریبرازنده در پایان افزود: «این عملیات موفق، بار دیگر توانایی راهآهن را در ارائه حملونقل ایمن، اقتصادی و سازگار با محیطزیست ثابت کرد و امیدواریم با ادامه این روند، شاهد توسعه هرچه بیشتر بخش ریلی کشور باشیم.»















Wednesday, 24 June , 2026