کتاب «لذت یادگیری با مکالمه آسان زبان انگلیسی برای سفر» اثر مشترک دکتر الهام خانیان و مریم مدیر زاده است که انتشارات «جنگل-جاودانه» با طراحی جلد «رزیتا شهریاری» و در موضوع مکالمه و جمله‌سازی زبان انگلیسی به چاپ رسیده است.

به گزارش دلفین، کتاب «لذت یادگیری با مکالمه آسان زبان انگلیسی برای سفر» اثر مشترک دکتر الهام خانیان و مریم مدیر زاده است که انتشارات «جنگل-جاودانه» با طراحی جلد «رزیتا شهریاری» و در موضوع مکالمه و جمله‌سازی زبان انگلیسی به چاپ رسیده است.

این مجموعه قابل‌تحسین، در سه فصل بر پایه‌ی صوت، تمرین و شبیه‌سازی الگوها به شکل شیرین و کاربردی برای فارسی‌زبانان طراحی شده است. فصل پرحجم نخست به زمان‌ها می‌پردازد، فصل مختصر دوم فعل‌های عمومی مهم را مشتمل می‌شود و در فصل پایانی، تمرین الگوهای زمانی را به ترتیب آورده است. مؤلفان با متد خلاقانه و بسیار ساده، فراگیری زبان انگلیسی برای فارسی‌زبانان را دل‌پذیرتر کرده‌اند. یادگرفتن معانی واژگان در جمله، نخستین گام ماندگاری را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. حرکت از سطح جمله به پاراگراف، به یادگیری سرعت می‌بخشد که درواقع هدف اصلی این بسته‌ی آموزشی تلقی می‌شود.

در این شیوه، مدل مرحله‌به‌مرحله بر اساس جدول طراحی شده، با بهره جستن از شکیبایی فراگیر و ضبط صدا، منجر به ایجاد و تثبیت الگوهای زبانی می‌شود. در این متد، دو روش بسته به سطح زبانی، پیشنهاد شده و برای هر بخش نیز الگوهایی آمده است. در این کتاب استفاده از جملات ساده و کاربردی به روند مکالمه‌ی روان تسریع می‌بخشد. بهره جستن از عنصر جذابیت، نویسندگان را بر آن داشته تا با خوشمزگی خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها، خریدن و کار کردن، کار را آغاز کنند و سپس با تثبیت الگوی زمان حال ساده، مغز را سیستماتیک کلید بزنند. در مراحل بعد با گذر از گذشته ساده، آینده، حال استمراری، گذشته استمراری و ماضی نقلی به ماضی بعید برسند تا با ایجاد سیستم جدید، ایجاد ژن زبان و عضله سازی، تأثیر متقابل زبان بر اندیشه و اندیشه بر زبان محقق شود و در پایان به شکل خیره‌کننده‌ای به خلاصه الگوها می‌پردازد. گفتنی است دکتر الهام خانیان، زاده سال ۱۳۶۱، اهل کرج و مقیم دانمارک است. مریم مدیر زاده نیز نوروز سال ۱۳۴۹ در بهده پارسیان پا به عرصه گیتی نهاده است. وی سال ۱۳۹۷ با ۲۷ سال سابقه در جامه مقدس معلمی بازنشسته شد. وی دارای مدرک تحصیلی لیسانس زبان انگلیسی و ارشد بهسازی منابع انسانی است. همچنین مدرس توسعه مهارت‌های فردی است. مدیر زاده دومین اثرش «الگوریتم موفقیت» را نیز سال ۱۳۹۸ خلق کرد.

یادداشت اختصاصی: یوسف ملایی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : ۱۰۰۷