با توجه به رشد روزافزون جمعیت و افزایش وسعت شهرها و به‌تبع آن گسترش آپارتمان‌ها، نیاز است که ساکنان برای جلوگیری از بروز هرگونه اختلاف و مشکل، یک نفر را به‌عنوان مدیر ساختمان انتخاب کنند.

به گزارش دلفین، با توجه به رشد روزافزون جمعیت و افزایش وسعت شهرها و به‌تبع آن گسترش آپارتمان‌ها، نیاز است که ساکنان برای جلوگیری از بروز هرگونه اختلاف و مشکل، یک نفر را به‌عنوان مدیر ساختمان انتخاب کنند. بر اساس قانون تملک آپارتمان، زمانی که یک آپارتمان دارای مالکان متعدد است برای اجرای قوانین با رأی همه مالکان نماینده‌هایی تعیین می‌شود اما درصورتی‌که تعداد مالکان بیش از سه نفر باشد باید با تشکیل مجمع عمومی میان ساکنان، مدیر یا مدیرانی برای اداره‌ی ساختمان انتخاب شود که این فرد یا افراد انتخاب شده دارای وظایفی به شرح زیر هستند:

۱. حفظ و اداره ساختمان و اجرای تصمیمات مجمع عمومی

۲. عدم تفویض مدیریت به اشخاص دیگر

۳. تعیین شارژ ماهیانه ساختمان

۴. رسیدگی به اعتراض ساکنان

۵. بیمه کردن ساختمان در برابر آتش‌سوزی

۶. رؤیت و بررسی وکالت‌نامه مالکان

۷ نگهداری صورت‌جلسات مجمع عمومی ساختمان

۸. اطلاع‌رسانی تصمیمات مجمع عمومی به افراد غایب

۹. ارائه گواهی تسویه‌حساب هزینه‌های ساختمان

۱۰. ارسال اظهارنامه به مالکان بدهکار

۱۱. تقاضای اجرائیه برای وصول مطالبات

۱۲. طرح دعوی جهت وصول مطالبات

۱۳. درخواست از وزارت مسکن برای انتخاب کارشناس

۱۴. بازسازی مجموعه پس از تصویب مجمع عمومی

۱۵. درخواست تخلیه واحدهای که در بازسازی همکاری نمی‌کنند

یادداشت اختصاصی: مصیب سالاری زاده

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : ۱۰۰۷