انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند تأثیرات بسزایی بر ورزش این جزیره داشته باشد.

به گزارش دلفین، انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند تأثیرات بسزایی بر ورزش این جزیره داشته باشد. البته تیم‌های داخلی نیز می‌توانند به جای برپایی اردوهای آماده‌سازی در کشورهای اروپایی به برپایی اردو در کیش بیندیشند، موضوعی که بی‌شک در گردشگری ورزشی و اقتصاد این جزیره نیز تأثیرگذار خواهد بود.

برای بررسی زوایای مختلف این تفاهم‌نامه صحبت‌های جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال را با هم مرور می‌کنیم.

تلاش برای کاهش کمبودها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون فوتبال ایران در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یکی از بهترین راه‌ها رفتن به سراغ رشته‌هایی است که از طرف مردم استقبال فراوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه فوتبال به هر دلیلی یکی از رشته‌های پرطرفدار ورزشی در ایران است، اظهار داشت: مسابقات جهانی نیز از جایگاه خاصی برخوردار است و به‌عنوان یک وظیفه طی هماهنگی‌های انجام شده با فدراسیون فوتبال بر این شد که کمپ ورزشی جزیره کیش را در اختیار بازیکنان تیم ملی قرار دهیم تا بتوانیم سهمی در کم شدن کمبودهای در فدراسیون داشته باشیم و با توجه اینکه در سطح کشور نیز شاهد کمبود فضای ورزشی هستیم.

بسترسازی برای حضور موفق در عرصه‌ی بین‌المللی

آهنگران ضمن بیان اینکه کیش به دلیل جایگاه و امکانات ویژه می‌تواند فضایی برای برپایی اردوها و آماده‌سازی پیش از اعزام به مسابقات خارجی باشد؛ افزود: جزیره کیش می‌تواند این امکان را برای فدراسیون فوتبال فراهم کند تا بتواند برنامه‌های بهتری در سطح بین‌المللی داشته باشد و ورزشکاران ایران حضور موفق‌تری داشته باشند.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری فدراسیون فوتبال اقدامات را پیش ببرد و این فعالیت نیز در راستای تحقق اهداف منطقه آزاد کیش خواهد بود.

لزوم حضور بخش خصوصی

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به کمبود زیرساخت‌های ورزشی در جزیره کیش چه برنامه‌هایی برای ارتقای این امکانات دارید، گفت: باید در خصوص پیشرفت زیرساخت‌ها تصمیم‌هایی گرفته شود و در بودجه سالانه رفع کمبودها را در نظر خواهیم گرفت، کاری که در حال انجام است تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری است و باید به سراغ بخش خصوصی برویم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: در حال حاضر پیشنهادهای بسیار زیادی از بخش خصوصی داریم اما برای ایجاد و احداث تأسیسات ورزشی باید اولویت‌بندی شوند.

گردشگـری ورزشی

وی در پایان اظهار داشت: در طرح جامع منطقه آزاد کیش موضوع گردشگری ورزشی را داریم در رابطه به کاربری منطقه آزاد کیش است و با این اشتیاقی که در کشور وجود دارد هرچه کار ورزشی انجام دهیم ظرفیت وجود دارد، ما بخش قابل‌ملاحظه‌ای از جزیره کیش را حتماً به موضوع ورزش اختصاص خواهیم داد.

رضایت از کیش

«شهاب‌الدین عزیزی خادم» رئیس فدراسیون فوتبال اظهار نیز در جمع خبرنگاران به تفاهم‌نامه‌ میان فدراسیون فوتبال و منطقه آزاد کیش اشاره کرد و افزود: اردوی خوبی هم از لحاظ امکاناتی و لجستیکی و هم از لحاظ کیفی برگزار شد.

وی اضافه کرد: این نیاز را فدراسیون فوتبال احساس می‌کرد و با توجه به اینکه در حوزه خلیج فارس با تیم‌های عربی در رده‌های مختلف هم‌گروه هستیم، فدراسیون جمهوری اسلامی ایران با نگاه توسعه‌ای و با توجه به ظرفیت‌ها سعی کرد از امکانات موجود در کشور در راستای توسعه فوتبال استفاده کند.

رئیس فدراسیون فوتبال یکی از دستگاه‌های یاری‌گر فدراسیون را منطقه آزاد کیش خواند و افزود: از ماه‌های قبل صحبت‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده بود که در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای را آماده کردیم و امیدواریم این تفاهم‌نامه در سریع‌ترین زمان ممکن به یک موافقت‌نامه تبدیل شود و قابلیت اجرا داشته باشد تا بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم و شاهد اجرایی شدن کمپ تیم ملی در جزیره کیش باشیم.

آینده‌ی جزیره

با این تفاسیر به نظر می‌رسد در صورت ترغیب سرمایه‌گذاران بخش دولتی و سرعت دادن به ارتقا زیرساخت‌ها می‌توان آینده‌ای بهتر را برای جزیره‌ی کیش متصور بود و از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

گزارش اختصاصی : مهدی ذاکری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : ۱۰۰۷