مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی آغاز شده است.

به گزارش دلفین، «موسی دادی زاده سرخایی» صبح امروز در آیین نمادین افتتاح پایگاه شاهد ناحیه دو بندرعباس، گفت: این طرح از امروز یکم تیرماه در ۳۰ پایگاه در استان اجرایی می شود.

وی ادامه داد: ۲۸ پایگاه مقدماتی و دو پایگاه تخصصی هستند که برابر دستورالعمل ها کار سنجش نوآموزان را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به جزئیات طرح اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در اجرای این طرح حدود ۴۲ هزار نوآموز درسطح استان در زمینه‌های شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و جسمانی مورد ارزیابی قرار گیرند.

دادی زاده با بیان اینکه بیش از دو هزار کارشناس در پایگاه‌های سنجش فعالیت می‌کنند، گفت: سنجش نوآموزان دوره‌ی دبستان و پیش دبستانی از امروز اول تیرماه تا اواخر شهریور در پایگاه‌های سنجش انجام می‌شود.

وی یادآور شد: هزینه سنجش هر نوآموز ۳۰ هزار تومان است.

دادی زاده اضافه کرد: در طرح سنجش سال گذشته، سه هزار و ۴۲۳ نفر دیرآموز تشخیص داده شدند.

وی ادامه داد: در این راستا ۶۸ نفر تلفیقی در مدارس عادی، ۴۸ نفر ارجاع به بهزیستی و ۴۶۹ نفر به تحصیل در مدارس آموزش و پرورش استثنایی هدایت شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۱ هزار نوآموز درهرمزگان سنجش شدند خاطرنشان کرد: امسال با توجه به آمار پیش بینی شده نوآموزان و دانش آموزان بدو ورود به دبستان تعداد پایگاه‌های سنجش افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان گفت: نوآموزانی که سال گذشته در دوره پیش دبستانی بودند و همه مراحل سنجش را کامل گذرانده اند نیاز به سنجش مجدد ندارند.

  • نویسنده : 1007