مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان هشدار داد: شنا کردن در مخزن بندهای خاکی، ملاتی و سازه‎های آبخیزداری ممنوع است.

به گزارش دلفین، «امید ذاکری»مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به خطر غرق شدگی در سازه های آبخیزداری گفت: بندها و حوضچه های تغذیه مصنوعی در مجاورت روستاها فاقد استاندارهای لازم برای شنا کردن است و هرگونه سهل انگاری و بی توجهی افراد در نادیده گرفتن هشدارها در این مکان‌ها موجب غرق شدگی و بروز خسارت‌های جانی جبران ناپذیری خواهد شد.

وی افزود: سدبندهای خاکی احداث شده با هدف کنترل سیل، جلوگیری از فرسایش خاک و جمع‌آوری آب‌های سطحی در فصول مختلف ایجاد شده و شنا کردن در حوضچه هاي پشت این سازه ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان از نصب تابلوهای هشدار دهنده و پخش و توزیع اطلاعیه در مجاورت سد بندها، آبگیر و سدهای خاکی آبخیزداری در شهرستانها خبر داد و گفت: هشدارهای لازم به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم بویژه افراد محلی داده شده است.

وی ضمن هشدار جدی به گردشگران و بازدیدکنندگان سدهای آبخیزداری در سطح شهرستانهای استان بر توجه بیش از پیش شهروندان به علائم هشداردهنده و اطلاعیه های نصب شده در اطراف سدها و منابع آبی استان تاکید کرد و اظهار داشت: مردم بویژه کودکان از هرگونه شنا و آب تنی در حوضچه ها و درياچه هاي ايجاد شده در پشت بندهای خاکی، ملاتی و سازه‎های آبخیزداری خودداری کنند.

ذاکری افزود: متاسفانه در ساليان گذشته عده ای بدون درنظر گرفتن حجم و عمق زیاد مخازن آبی این سازه ها جان خود را با شنا کردن در این مکان‌ها به خطر انداخته اند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر بیش از ۸هزارسازه آبخیزداری در استان هرمزگان وجود دارد که از این میزان بیش از ۶۸ سازه آن از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته تامین اعتبار و احداث شده است .

  • نویسنده : 1007