رئیس پلیس راهور هرمزگان گفت: 50 درصد از مصدومان تصادفات درون شهری در این استان در بیمارستان فوت می‌کنند که نیاز به بررسی جدی دارد.

به گزارش دلفین، «مجید صالح‌پور» رئیس پلیس راهور استان هرمزگان در نشست خبری پیش از ظهر امروز در خصوص طرح‌های امنیت اجتماعی که در برخورد با متخلفان برای کاهش تخلفات و امنیت مردم اقدام شده است، گفت: اجرای طرح‌های شبانه از دیگر برنامه‌های ما در هرمزگان است که ۴۰ شبانه روز به صورت دوره‌ای در تمام نقاط این شهرستان در حال انجام است، که اجرای این طرح رضایت‌مندی مردم را در پی داشته است.

,وی با بیان این که ۵۰ درصد از مصدومان تصادفات درون شهری در استان هرمزگان در بیمارستان فوت می کنند، تصریح کرد: این جان باختگان بین یک تا ۳۰ روز در بیمارستان بستری بوده اند که این موضوع نیازمند بررسی بیشتر است.

وی با اشاره به تصادفات منجر به فوت درون شهری، گفت: درصد بیشتری از تصادف منجر به فوت در درون شهری بندرعباس در حاشیه بزرگراه شهید رجائی، بلوار ساحلی، پیامبر اعظم و بلوار علی بن ابی طالب رخ می‌دهد.

صالح پور در خصوص تصادفات درون شهری، اضافه کرد: ۴۷درصد به علت عدم توجه به جلو، ۲۱ درصد عدم  رعایت حق تقدم، است که در چهار ماه نخست امسال با کاهش ۳۲درصدی تصادفات منجر به فوت روبرو بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان با تاکید به اینکه سرور دوربین‌های درون شهری بندرعباس باید در اختیار پلیس راهور قرار گیرند، افزود: ۶ دوربین در سطح شهر بندرعباس کنترل سرعت خودروها را ثبت و ۶۲ دوربین در این شهرستان به صورت پایشی عمل می‌کنند که اگر این سرورها که در اختیار شهرداری بندرعباس است  به پلیس راهور سپرده شود می‌توانیم برنامه هوشمند نرم افزاری روی دوربین‌ها نصب کنیم تا از این فرصت در جهت خدمات رسانی بهتر به مردم استفاده شود.

صالح‌پور با اشاره به نقاط حادثه خیز بندرعباس، گفت: ۳۵ نقطه‌ی حادثه‌خیز شهر بندرعباس با اصلاح هندسی قابل رفع است.

ای مقام انتظامی، گفت: خودروهای توقیفی که مبلغ خلافی آنها از بیش از یک میلیون تومان است، می‌توانند با مراجعه به دایره اجراییات مرکز استان، مبلغ خلافی را به صورت اقساطی طی یک سال تسویه کنند و وسیله نقلیه را رفع توقیف کنند.

رئیس پلیس راهور استان تشریح کرد: موتور سیکلت‌های توقیف شده‌ای که سیر مراحل قانونی آنها انجام شده و مشکل آنها در پرداخت هزینه پارکینگ بوده با هر مبلغی، فقط با پرداخت مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به حساب بنیاد تعاون ناجا می‌توانند نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود را اقدام کند.

در ادامه افزود: این تخفیف شامل موتورسیکلت‌هایی می‌شود که مشکل قانونی نداشته باشند و مدارک آن‌ها کامل باشد.

وی گفت: اکنون حدود ۲۶ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌های هرمزگان توقیف هستند.

صالح پور در خصوص شهرستانهای پر تصادف استان هرمزگان ابراز تاسف کرد و افزود: بعد از بندرعباس، بندر‌لنگه، میناب و قشم از شهرستانهای حادثه خیز هرمزگان هستند و ضرورت دارد که در این شهرستان ها نیز به سمت هوشمندسازی و نصب دوربین‌ها حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: تعدادی دست‌افزار هوشمند در اختیار پلیس قرار گرفته ‌که در بندرعباس استفاده می‌شود و با وارد کردن شماره پلاک خودرو‌، تمام اطلاعات خودرو اعم از شکایت، خلافی و سرقت ‌استعلام گرفته می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان به مشاغلی که موجب ترافیک در سطح شهر بندرعباس هستند اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌های مکانیزه بی آر تی که به مغازه‌های تخمه و فلافل فروشی تبدیل شده‌اند یکی دیگر از عوامل ترافیک شهر بندرعباس هستند.

 

 

 

 

 

  • نویسنده : 1007