از صحبت های «احمد مرادی» نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی این گونه به نظر می رسد که وی نیز با موج تغییر کابینه دولت روحانی همراه شده است.

به گزارش دلفین، گروهي «احمد مرادي» را در هرمزگان به مطالبه‌گري و فريادهاي دادخواهي‌اش مي‌شناسند و گروهي نيز وي را بيشتر به سبب جنجال‌ها و عصبانيت‌هايش به خاطر مي‌آورند. اما وراي اين نگاه دوقطبي، خواندن مصاحبه‌ي اخير وي که در سايت شخصي‌اش نيز بازتاب داشته حاوي نکات فراواني است؛ از جمله همراهي او با موجي که تغيير وزراي دولت يا حتي فشار به دولت براي استعفا را دنبال مي‌کند.

مرادي در حاشيه‌ي افتتاح فاز دوم پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس پس از تعريف و تمجيدهايي که اکثرا در ديدارهاي رو در رو مرسوم است، وزير نفت و دولت را در ديد کلان و عالي‌ترين مقام آن در استان را مورد عنايت قرار مي‌دهد اما سپس سخنان اصلي خود را آغاز مي کند.

وي در اين سخنان خطاب به رئيس جمهور تاکيد کرد:  مشکلاتي که چند مدت اخير در کشور در زمينه بالا رفتن نرخ ارز و کالاهاي عمومي به وجود آمده صرفا مربوط به برجام نبوده و شما به عنوان رئيس جمهور شايد به اين نتيجه رسيده‌ايد که بعضي از اعضاي کابينه کارايي لازم را براي حل مشکل مردم ندارند، قطعا مجلس به اين موضوع ورود مي‌کند و حساسيت به خرج مي‌دهد.

مرادي افزود: مردم از سختي‌ها هراس ندارند چون ۴۰ سال مشکلات را چشيده‌اند و تا کشورهايي مثل امريکا حضور دارند حضور مردم در تمام مناسبت‌ها در حمايت از نظام و کشورهاي مظلوم موکد پايداري و مقاومت ملت است.

رئيس مجمع نمايندگان هرمزگان در مجلس گفت: آن‌چه که امروز تاب و تحمل مردم را گرفته تبعيض و فساد در کشور است؛ جواني ۳۸ هزار سکه را يک شبه احتکار مي‌کند و همزمان جمعي از مردم تمام زندگي خود را از دست مي‌دهند و افرادي هزاران ميليارد تومان اختلاس مي‌کنند.

وي بيان داشت: جناب رئيس جمهور توجه کنيد در استاني مانند هرمزگان درآمدهاي گمرکي، نفت، گاز و ماليات هزاران ميلياردتومان است، اما متاسفانه مردم با خفت اقتصادي و معيشتي زندگي مي‌کنند و در اين استان که دروازه اقتصاد کشور است و مهم‌ترين مناطق آزاد و صنايع بزرگ وجود دارد براي جذب و اشتغال جوانان و بکارگيري آنها در هيات مديره مناطق آزاد با مشکل مواجه هستيم.

عضو کميسيون انرژي مجلس گفت: رياست محترم جمهور، خواسته به حق مردم استان هرمزگان، رونق اقتصادي و رفع تبعيض‌هاست؛ خواهش دارم در سفرهايي که به استان انجام داده‌ايد نگاه بلندي که به همه کشور داريد به هرمزگان هم داشته باشيد؛ اميدواريم اين سفر يک دستاورد خوبي براي استان داشته باشد تا براي هميشه در ذهن مردم استان نقش ببندد.

 

  • نویسنده : کد 101