مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان گفت: جشن عاطفه‌ها، روز پنج‌شنبه و جمعه (7 و 8 شهریور ماه) با شعار (با رنگ، مهر رویایی را بسازیم) با ایجاد پایگاه‌‌هایی در سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش دلفین، «علی الهیاری» مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به برگزاری پویش جشن عاطفه‌ها در تاریخ هفتم و هشتم ماه جاری، اذعان داشت: یکی از اهداف جشن عاطفه‌ها برقراری عدالت اجتماعی است.

وی افزود: هدف ما فراهم آوردن بستر آموزشی، برای فرزندان خانواده‌های کم بضاعت است.

الهیاری با بیان این که  اگر بتوانیم دوره  خوبی را به مسئله تحصیل و توسعه انسانی اختصاص دهیم، توسعه خوبی را در هرمزگان شاهد خواهیم بود، گفت: با همت خیرین و مردم استان، توانستیم آثار فقر را در زمینه‌ی ترک تحصیل دانش‌آموزان، به حداقل برسانیم.

وی با ابراز خوش حال از هم‌یاری خوب مردم هرمزگان در سال ۹۷ در جشن عاطف‌ها، که نسبت به سال ۹۶ رشد چشمگیری داشته است و بیان این که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ عدالت آموزشی بیشتری وجود داشته است و کرسی‌های قدرت و مشاغل مهم در دست فرزندانی از خانواده کم بضاعت و محروم قرار گرفته است، تصریح کرد: اگر همین روال ادامه پیدا کند، در سال‌های آینده تمام صندلی‌های دانشگاه و مشاغل مهم، در اختیار قشر مرفه جامعه قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان تاکید کرد: با عدم رعایت عدالت آموزشی، فقر تدام پیدا می‌کند؛ ما باید کاری کنیم که فقیر زاده، فقیر باقی نماند.

علی الهیاری ضمن بیان این که، با کمک شما اصحاب رسانه و هم‌یاری مردم خیراندیش استان، بنا داریم استعداد‌های موجود در قشر کم درآمد جامعه را شناسایی و به رشد و پرورش آن‌ها کمک کنیم، گفت: اگر بنگاه‌های اقتصادی و صنایع بزرگی که در استان فعال هستند، همت کرده و به وظایف اجتماعی خود عمل می‌کردند، هیچ فقیری در هرمزگان باقی نمی‌ماند و فقر در استان ریشه‌کن می‌شد.

وی در ادامه افزود: ۸۸ هزار خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد امام قرار گرفته‌اند.

الهیاری تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش را ۲۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: میانگین مخارج تحصیل یک دانش‌آموز در سال تحصیلی، بالغ بر یک میلیون تومان است که کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها می‌تواند ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان ازاین مبلغ را برای هر دانش‌آموز تامین کند و برای تامین مابقی مخارج، نیازمند کمک مردم و خیرین هستیم.

وی مردم را به همکاری و هم‌یاری در پویش جشن عاطفه‌ها دعوت کرد و بیان داشت: جشن عاطفه‌ها، روز پنج‌شنبه و جمعه (۷ و ۸ شهریور ماه) با شعار (با رنگ مهر رویایی را بسازیم) با ایجاد پایگاه‌‌هایی در سراسر استان برگزار می‌شود.

شایان ذکر است که مرحله دوم این پویش در مهر ماه قرار است برگزار شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان در خصوص راه‌های کمک‌رسانی علاوه بر پایگاه‌های سطح شهر، گفت: مردم می‌توانند از طریق تلفن گویای ۳۲۸۸ و یا نصب اپلیکیشن ناب با ارسال عدد ۱۰۰ به شماره ۳۰۰۰۷۶ ۳۹ و یا واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۶۰۱۶۹ و شماره‌حساب ۰۱۱۱۱۱۶۰۶۰۰۰۸ بانک ملی، مهربانی خود را به دست دانش‌آموزان کم بضاعت استان برسانند.

الهیاری میزان ارزش مالی کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها، در سال گذشته را سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بیان کرد و گفت: کمک‌های جمع آوری شده، تنها به دانش‌آموزان تحت پوشش تعلق نمی‌گیرد، بلکه ما به بالغ بر ۵۰ هزار دانش‌آموز در استان، بسته‌های آموزشی اهدا می‌کنیم.

  • نویسنده : 1008