استاندار هرمزگان نسبت به بی توجهی به عضو بومی هیات مدیره شرکت صبا فولاد انتقاد کرد و گفت: آمار به کارگیری نیروهای بومی‌تان بسیار با آمار تامین اجتماعی تفاوت دارد.

به گزارش دلفین، هر چقدر که از حاشیه‌های نشست مدیران صنایع بزرگ استان با استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس حاشیه‌نگاری شود، باز این نشست آبستن نکات بسیاری است.

سفارش خلیل قاسمی برای جذب نیرو

در این نشست و هنگامی که مدیران به بررسی کارنامه صبا فولاد رسیدند، «خلیل قاسمی» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، دست به انتقاد از روند گزینش نیروهای بومی در این کارخانه عظیم فولادی زد و گفت: به شخصه تنها یک نفر را به شرکت صبا فولاد معرفی کردم، که هیچگونه اقدامی در جذب  همان یک نفر هم صورت نگرفت.

هشت یا هشتاد؟!

در ادامه «مرتضی یزدخواستی» مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس آمار اشتغال نیروهای بومی در این شرکت را ۸۰ درصد عنوان کرد که این آمار با هشت درصد سازمان تامین اجتماعی مغایرت فراوانی داشت و خنده‌ی تلخ استاندار و دیگر حضار را در پی داشت.

یا آزمون یا نامه

یزدخواستی در این باره گفت: آمار هشت درصد صحیح نیست و ما تمایل داریم نیروی‌های استخدامی، ساکن خود استان باشند؛ بدون استثنا تمامی کسانی که ظرف دو سال گذشته جذب شده‌اند، یا از طریق آزمون بوده یا نامه از مسئولان استان داشته‌ایم.

پیمانکاران‌تان اصفهانی هستند

«فریدون همتی» استاندار هرمزگان در رابطه با شفافیت آزمون‌های استخدامی صبا فولاد از سوی مدیرعامل خواستار جواب قانع کننده‌ای شد و خطاب به مدیرعامل این مجموعه بیان کرد: پیمانکارانی که با شما کار می‌کنند اصفهانی هستند و در رابطه با حمل بار هم باید تجدید نظر کنید.

پاسخ به درخواست استاندار

یزدخواستی نیز در پاسخ به صحبت‌های استاندار هرمزگان در خصوص گلایه شرکت‌های حمل‌و‌نقل مبنی بر این‌که صبا فولاد باری به آن‌ها اختصاص نمی‌دهد و اکثرا با شرکت‌های حمل‌و‌نقلی اصفهان در ارتباط است؛ عنوان کرد: ما باری نداریم برای جا‌به‌جایی که بخواهیم آن را به کسی اختصاص دهیم. روزانه، حدودا ۳۰۰ کامیون، مواد اولیه را از جایی که خریداری شده، برای شرکت حمل می‌کنند و تمام فعالان حوزه فولاد می‌دانند که باربری‌ها محدودیت دارند، به طور مثال، زمانی که بار از کرمان خریداری می‌شود، نمی‌توان از بندرعباس کامیون فرستاد برای تحویل بار و این یک قانون است.

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس ادامه داد: از طرفی ما بار را درب کارخانه به فروش می‌رسانیم، به این معنا که پیمانکاری که از ما خریداری می‌کند، خود برای حمل این بار اقدام خواهد کرد و ما تعهدمان تحویل محصول درب کارخانه است.

گران‌فروشی پیمانکاران بندرعباسی

یزد خواستی در خصوص پیمانکار غیربومی تامین غذای این شرکت نیز ادامه داد: تمام تلاش ما این بود که پیمانکاری از بندرعباس متولی این امر باشد، پیمانکاری که بومی استان بود مبلغ ۱۲ هزار تومان با شخص برنده اختلاف قیمت داشت؛ سه بار با این شخص مذاکره شد تا قیمت را پایین‌تر اعلام کند، که متاسفانه به این کار رضایت نداد.

وی در پاسخ به صحبت همتی که بیان داشت «اگر با مبلغ ۱۲ هزار تومان اختلاف، کار را به پیمانکار بومی می‌سپردید، کسی ایرادی نمی‌گرفت و من امضا می‌کردم» تشریح کرد: از آن‌جایی که شرکت ما یک شرکت دولتی است، تمام مناقصه و مزایده‌ها باید بررسی و حساب‌رسی شود و حق چنین کاری نداریم.

تمام مالیات را به هرمزگان پرداخت می‌کنیم

مرتضی یزدخواستی در ادامه به تشریح حساب‌های شرکت صبا فولاد خلیج فارس پرداخت و عنوان کرد: تمامی پرداخت‌های شرکت صبا فولاد، در بانک تجارت و رسالت استان صورت می‌پذیرد و مالیات‌های ما در همین استان پرداخت می‌شود.

ثبت شرکت را به بندرعباس منتقل کنید

فریدون همتی در واکنش به صحبت‌های یزدخواستی که عنوان داشت «ثبت شرکت در اختیار ما نبوده است و  وقتی شرکتی ثبت تهران است، به لحاظ قانونی یک سری مسائل باید در تهران انجام شود.»؛ گفت: ثبت شرکت در تهران را لغو و به بندرعباس منتقل کنید.

جاده یک طرفه نباشد

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس در ادامه به بیان دغدغه‌های صنعت فولاد پرداخت و اذعان داشت: ما دغدغه‌های دیگری نیز داریم و امروزه تامین مواد اولیه برای ما بسیار مشکل است و شما مدیران باید ما را باری دهید.

فریدون همتی گفت: خوشبختانه در استان مسئولان وقت می‌گذارند و پیگیر هستند و شما حمایت می‌شوید؛ تمام مسئولان استانی روی این مسئله حساس هستند و اگر مشکلی پیش آید، مدیران را بازخواست می‌کنم؛ ما در کنار شما هستیم. اما اگر مشکلاتی که شما را آزار می‌دهد، بازگو نکنید،کم‌کاری از خود شما است.

هیات مدیره و موضوع خصوصی با استاندار

یزدخواستی در ادامه درباره ترکیب هیات مدیره نیز اذعان داشت: مجموعه صبا فولاد خلیج فارس، شرکت وابسته‌ای ندارد و هیئت مدیره ما یک نفر از استان است و سه نفر از تهران هستند.

استاندار هرمزگان در رابطه با  عضو بومی هئیت مدیره صبا فولاد خلیج فارس، گفت: اخباری رسیده حاکی از این است که در جلسات هئیت مدیره، این شخص زیاد راه پیدا نمی‌کند.

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس گفت: مدیرانی که در این جلسه حضور پیدا کرده‌اند با  مشکلات فراوانی رو‌به‌رو هستند و تلاش‌ می‌کنند. تمام خبرهایی که منتقل می‌شود با چیزی که در واقعیت است فاصله دارد و من باید موضوع را به صورت خصوصی با شما در میان بگذارم.

  • نویسنده : 1008