رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان گفت: یک باند 15 نفره سارقان خودرو و خریدار قطعات سرقتی خودرو در بندرعباس شناسایی و منهدم شد.

به گزارش دلفین، سرهنگ «عبدالمجید کرمی» رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان از انهدام یک باند  ۱۵ نفره سارقان خودرو و قطعات آن در بندر عباس خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو و قطعات خودرو در یکی از پارکینگ‌های شهرستان بندرعباس و متواری شدن سارقان،بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ عبدالمجید کرمی افزود: با انجام چندین روز کار اطلاعاتی و پلیسی و بررسی‌های میدانی و تخصصی از پارکینگ مشخص شد با توجه به حجم زیاد وسایل نقلیه موجود در پارکینگ آمار دقیقی از خودروهای ترخیصی یا مصادره‌ای در دسترس پارکینگ‌دار نبود که با هماهنگی مقام قضایی تعدادی از نگهبانان ترخیص شده در ماه‌های قبل نیز شناسایی و به پلیس اگاهی احضار شدند.

این مسئول انتظامی استان اظهار داشت :در بازجویی و تحقیقات فنی و علمی بر روی نگهبانان همکاری تعدادی از آنان با سارقان در زمینه اوراق و منفک کردن قطعات خودرو‌های سبک و سنگین و خودرو‌های گران‌قیمت و فروش یا انتقال آن‌ها به خارج از استان محرز شد که مراتب و نتایج حاصله به مرجع قضایی اعلام و با هماهنگی‌های صورت گرفته تعداد ۱۵ نفر از مجرمان حرفه‌ای و دلالان قطعات خودرو و اوراق فروشی‌های سطح شهر بندر عباس و استان‌های هم‌جوار شناسایی و در چند عملیات جداگانه دستگیر شدند

وی خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده، صراحتا به اوراق کردن تعداد ۹ دستگاه خودرو سواری پزو ۴۰۵ و پژو پارس و کامیون‌های خاور کاویان و اوراق ۴۰ دستگاه موتور‌سیکلت موجود در پارکینگ همچنین سرقت ۶ دستگاه خودرو وانت نیسان به صورت شبانه و انتقال آن‌ها به بیرون و فروش ان‌ها اعتراف کردند.

عبدالمجید کرمی با بیان اين‌كه با همکاری متهمان ۶ دستگاه از خودرو‌های مسروقه از آنان کشف شد، تصریح کرد: تحقیق از متهمان این پرونده جهت کشف سایر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد، ضروری است شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات انتظامی و امنيتی را با شماره ۱۱۰ به پليس اطلاع دهند.

رئیس پلیس اگاهی استان هرمزگان در پايان مهمترین علل و عوامل وقوع این جرم با این شیوه و شگرد را عدم نصب دوربین مدار‌بسته در محل پارکینگ، عدم سرکشی مسئولان وقت پارکینگ از نگهبانان در اوقات اداری و غیر اداری، عدم وجود سیستم رایانه‌ای جهت درج سوابق انواع خودرو‌های موجود در پارکینگ و به کارگیری نگهبانان دارای سوابق متعدد کیفری از جمله سرقت، در این مکان عنوان کرد.

  • نویسنده : 1008