مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس گفت: موفق به جذب دو طرح سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه تولید فروآلیاژها و مواد پتروشیمی شدیم که حدود 21 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش دلفین، «حسن خلج طهرانی» مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس جذب سرمایه‌گذار خارجی در مناطق اقتصادی کشور را در شرایط فعلی کشور نوعی جهاد اقتصادی به تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری و توصیه‌های ریاست جمهوری دانست و اظهار داشت: با اجرای پروژه های زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، جذابیت این منطقه برای سرمایه‌گذاران خارجی افزایش یافته است.

وی افزود: منطقه ویژه خلیج‌فارس تلاش دارد تا با برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، آب، برق و گاز مورد نیاز سرمایه‌گذاران را در حد مطلوب مهیا سازد و عملکرد این مجموعه در جذب سرمایه‌گذار موید تلاش‌ها در این زمینه دانست .
مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در ادامه اظهار داشت: امسال با حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و توصیه‌های جذب سرمایه‌گذار خارجی «غریب پور» معاون وزیر و ریاست هیات عامل ایمیدرو، موفق به جذب دو طرح سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه تولید فروآلیاژها و مواد پتروشیمی شدیم، که حدود ۲۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها صورت خواهد پذیرفت.
وی گفت: کل سرمایه‌گذاری‌ها در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس تا کنون  بالغ بر سه هزار و ۸۷۲ میلیون دلار در طرح‌های در حال بهره‌برداری بوده است و همچنین ۹۵۳ میلیون دلار در پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال احداث و نصب ماشین‌آلات است.
خلج طهرانی در ادامه به تشریح وضعیت کنونی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس پرداخت و گفت: در حال حاضر ۱۷ شرکت عمدتا در حوزه‌های فولاد و آلومینیوم و محصولات پتروشیمی در حال تولید محصول در منطقه ویژه خلیج‌فارس هستند و ۱۸ کارخانه و طرح جدید نیز در حال اجرا است که انشاالله به جمع تولیدکنندگان این منطقه اضافه خواهد شد.
وی در پایان تشریح کرد: در حال حاضر ۱۱ سرمایه‌گذار دیگر نیز اعلام آمادگی کرده اند تا در منطقه ویژه خلیج‌فارس سرمایه‌گذاری کنند که مراحل و تشریفات قانونی بررسی طرح و واگذاری زمین به آن‌ها در حال انجام است.

  • نویسنده : 1008