چاپ پوسترهای عجیب و غریب و صرف هزینه‌های سرسام‌آور از سوی نامزدهای نمایندگی مجلس هرمزگان سبب آسیب رسیدن به منظر شهری و از ریخت افتادن معابر عمومی شده است.

به گزارش دلفین، این روزها در بندرعباس تا درب خانه‌تان را باز کنید، تصویر یکی از نامزدهای مجلس در حلق‌تان فرو می‌رود. تنه درخت، علائم راهنمایی و رانندگی، بیلبوردها، پشت شیشه‌های خودرو، دیوار اماکن خصوصی و دولتی و … همه تبدیل به ابزاری برای قدرت‌نمایی نمایندگان مجلس شده است و عوامل ستادهای تبلیغاتی با استفاده از کارتن و پوسترهای فوتوشاپ شده در پی عرض اندام هستند.

اگر چه مردم هرمزگان در ادوار مختلف کمتر از خدمات نمایندگان مجلس استفاده کرده اند و در بیشتر اوقات خود را مقابل وعده و وعیدهای بسیار دیده‌اند، اما انگار برخی از نامزدهای نمایندگی مجلس روی پاک شدن حافظه تاریخی دریادلان هرمزگانی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند که این گونه با کوبیدن عکس خود بر در و دیوار شهر به دنبال جلب آرای عمومی هستند.

آسیب رساندن به منظر شهری و از ریخت انداختن معابر عمومی همچون تجاوز به حقوق شهروندان است و مشخص نیست چه زمانی قانونی مبنی بر ساماندهی این معضل وضع خواهد شد. تضییع حقوق عمومی، گران شدن کاغذ و فشار به مطبوعات، آسیب رسیدن به محیط زیست، دفع گردشگر و از همه مهم‌تر عادی‌سازی امر اسراف در جامعه چنان تاثیر منفی بر جای خواهد گذاشت که اگر رای دهندگان با تعمق بیشتری به این موضوع بنگرند، کمتر در این دام دچار خواهند شد و رای خود را به سمت نامزدهایی که با اعتدال در این حوزه وارد شده اند، روانه خواهند کرد.

در این میان البته بیشترین سود را دلالان انتخابات می برند؛ یعنی کارتن فروش ها، نصاب ها، چاپخانه دارها، اجاره دهندگان تجهیزات صوتی، پوستر چسبان‌ها و پوستر پاره‌کن‌های قهار. با این تفاسیر و با جمع‌بندی نوع تبلیغات در بندرعباس که بیشتر تبلیغات پوستری و استفاده از کارتن بوده، در این دوره از انتخابات تا این لحظه باید کارتن فروش ها را با اختلاف برنده فعلی انتخابات دید.

 

 

  • نویسنده : 1001