مدیر نگهداری و تعمیرات پالایشگاه ستاره خلیج فارس میزان صرفه‌جویی ارزی به سبب اصلاح طراحی و ساخت باندل مبدل درایر واحد بنزین سازی با استفاده از ضایعات را بیش از ۱۸ میلیارد ریال عنوان کرد.

به گزارش دلفین، سعید نوری مدیر نگهداری و تعمیرات پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: پکیج خشک‌کن گاز گردشی، یکی از تجهیزاتی است که پیش‌تر به دلیل کیفیت نامناسب مواد اولیه ساخت و برخی مشکلات در طراحی، به دفعات در واحد بنزین‌سازی مورد تعمیر قرار می‌گرفت و به صورت فصلی سبب بروز چالش‌هایی در روند تولید و حتی توقف آن می‌شد.

وی تعمیر این تجهیز را سبب توقف چند روزه‌ی تولید در واحد مذکور خواند و افزود: در پی برگزاری جلسات مشترک ریشه‌یابی خرابی مکرر این مبدل‌ها بین واحدهای تعمیرات، مهندسی و بازرسی فنی راهکارهای حل این موضوع را بررسی کردیم تا به پیشنهاد تغییر مواد اولیه‌ی ساخت مبدل درایر رسیدیم و سپس در جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد سازمان موضوع را مطرح و راهنمایی‌های لازم برای ساخت را کسب کردیم.

نوری ادامه داد: با تغییر جنس تیوب شیت‌ها، جنس بافل ساپورته، اضافه کردن تعدادی پد در محل نازل‌های ورودی روی باندل، طراحی مجدد نوع و نشیمن‌گاه گسکت‌ها و اعتماد به نیروهای توانمند پالایشگاه روند بازطراحی و ساخت این تجهیز آغاز شد.

نوری تاکید کرد: اصلاح طراحی و ساخت باندل مبدل درایر با استفاده از قطعات ضایعاتی پالایشگاه یکی از اقدامات چشمگیر مهندسان شرکت نفت ستاره خلیج فارس بود که بار دیگر توانستند با اتکا به دانش و توان داخلی، مهارت و خلاقیت خود را اثبات کنند و صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی هم برای پالایشگاه به ارمغان آوردند.

وی از ساخت سه باندل از مبدل‌ها با اقدامات شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی برای ساخت سه باندل دیگر توسط تیمی هفت‌نفره از واحد تعمیرات و بازرسی فنی شرکت نفت ستاره خلیج فارس خبر داد و افزود: خروجی این فرآیند توقف تعمیرات پی در پی مبدل، استمرار ایمن عملیات تولید و صرفه‌جویی قابل توجه ارزی بود.

در پایان از مدیر نگهداری و تعمیرات پالایشگاه ستاره خلیج فارس میزان صرفه‌جویی ارزی این اقدام را جویا شدیم که وی در این باره گفت: طبق استعلام انجام گرفته از واحدهای کمیسیون معاملات و بازرگانی بیش از ۱۸ میلیارد ریال در این پروژه صرفه‌جویی به عمل آمد که باردیگر مزایای اعتماد به نیروهای جوان و کارآزموده را برجسته کرد.

  • نویسنده : 1001