ضرب الاجل دوماهه رئیس کل دادگستری هرمزگان برای ساماندهی پساب‌ و فاضلاب رها شده در ساحل بندرعباس این بار دارد تاثیر خود را می گذارد.

اشاره:

ضرب الاجل دوماهه رئیس کل دادگستری هرمزگان برای ساماندهی پساب‌ و فاضلاب رها شده در ساحل بندرعباس این بار دارد تاثیر خود را می گذارد. در اولین اقدام «امین قصمی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان دست به کار شد و به دیدار حجت الاسلام و المسلمین «محمدصادق اکبری» رئیس کل دادگستری استان رفت تا آمادگی خود را برای حل این معضل اعلام دارد.

تاکید دوباره بر برخورد با متخلفان

با این حال اکبری بار دیگر بر برخورد با متخلفان تاکید کرد و خطاب به قصمی گفت: مجموعه دادگستری هرمزگان تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌گیرد تا معضل ورود پساب فاضلاب به دریا و دیگر مشکلات موجود، رفع و به مطالبات مردمی پاسخ داده شود چرا که خورها و نوار ساحلی شهر بندرعباس فرصت بسیار مناسبی برای رونق گردشگری است، دستگاه‌های متولی باید برای رفع مشکلات این بخش برنامه‌ریزی کنند و در صورت بی‌توجهی با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

پرهیز از شعار و حمایت از مدیران ساعی

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان با بیان این‌که در نظام جمهوری اسلامی ایران حرف و شعار ملاک شناخت مدیران اصلح نیست بلکه این عمل است که مورد توجه قرار می‌گیرد، تأکید کرد: مدیران در نظام اسلامی باید تلاش کنند تا با کاهش مشکلات مردم، رضایت خداوند را به دست آورند.

وی با اشاره به این که برای ساختن شهری زیبا باید توجه ویژه‌ای به چشم‌انداز آن داشته باشیم، اظهار داشت: ضرورت دارد از امکانات و منابعی که در هرمزگان وجود دارد در جهت منافع مردم استان بهره‌برداری شود .

اکبری تصریح کرد: عزم مجموعه قضایی استان حمایت از مدیران ساعی و برخورد قانونی با کسانی است که بی‌دلیل در اجرای امور تعلل می‌کنند.

اتمام عملیات بازسازی تصفیه خانه

«امین قصمی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم ساماندهی فاضلاب و پساب بندرعباس، بیان داشت: شرکت آب و فاضلاب با هماهنگی استانداری هرمزگان و اداره‌کل محیط زیست استان، کارگروه مشترکی را به منظور نظارت بر عملیات بازسازی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس تشکیل داده است و نشست‌های این کارگروه به صورت مستمر برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین خروجی‌های نشست‌های این کارگروه مشترک، اتمام عملیات بازسازی تصفیه خانه بر اساس زمانبندی تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان با بیان این‌که در این تصفیه خانه پساب با استانداردهای محیط زیست تولید و در بخش فضای سبز شهری استفاده می‌شود، قول مساعد داد که طرح انتقال پساب، شیرین‌سازی و استفاده آن در صنعت نیز به اتمام برسد.

متعهد به اجرای اوامر مسئولان دستگاه قضایی

قصمی با اعلام این مطلب که خود را متعهد به اجرای اوامر مسئولان دستگاه قضایی می‌دانیم، یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در راستای کمک به ارتقاء شاخصه‌های بهداشتی، اجرای طرح فاضلاب در بافت فرسوده شهر بندرعباس به طول ۶۰ کیلومتر را در دستور کار قرار قرار داده که فاز نخست آن در محله درخت سبز آغاز شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی و همکاری شهرداری و دستگاه های مرتبط نظیر اداره‌کل راه و شهرسازی بتوانیم در جهت بهبود و ارتقاء کیفی وضعیت زندگی در شهر بندرعباس اقدامات مفید و مؤثری انجام دهیم.

دیگر دستگاه‌ها؟!

اگرصحبت‌های مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان را یک بار دیگر مرور کنیم به نام سازمان‌های متعددی از جمله شهرداری، اداره‌کل راه و شهرسازی، محیط زیست و استانداری هرمزگان می رسیم. البته نهادهایی نیز از در دیدار قصمی و حجت الاسلام اکبری از قلم افتاده اند که هر دو دستگاه به خوبی هم از وظایف و هم از عملکرد آنان مطلع هستند و انتظار می رود که آنان را نیز برای حل این معضل به میدان فراخوانند. با این حال امیدواریم این جرقه‌ی امیدواری تبدیل به خاکستر فراموشی نشود و با پیگیری همه جانبه این معضل برای یک بار به دست فراموشی سپرده شود.