این روزها قیمت آپارتمان‌ در شهر بندرعباس سر به فلک کشیده است و افراد دیگر قادر نخواهند بود که از صفر زندگی خود را بسازند و رویای خانه دار شدن را در ذهن بپرورانند چرا که بدون پشتوانه‌ی مالی آنچنانی دست‌یابی به آروزی خرید خانه میسر نخواهد بود.

به گزارش دلفین، این روزها قیمت آپارتمان‌ در شهر بندرعباس سر به فلک کشیده است و افراد دیگر قادر نخواهند بود که از صفر زندگی خود را بسازند و رویای خانه دار شدن را در ذهن بپرورانند چرا که بدون پشتوانه‌ی مالی آنچنانی دست‌یابی به آروزی خرید خانه میسر نخواهد بود.
یکی دیگر از آسیب‌های مرتبط با این بخش شناور بودن نرخ آپارتمان‌هاست و مشاهده شده است که در یک محله، با مصالح تقریبا مشابه و تعداد واحد برابر باز هم قیمت هر متر مربع ساختمان متغیر است و هیچ نهادی نیز نمی‌تواند زیاده‌خواهی برخی از افراد را کنترل کند و امروز بازار مسکن هرمزگان در دست اپلیکیشن‌های فروش مسکن و برخی از دلالان این حوزه است.
برای آگاهی بیشتر مردم بندرعباس از نرخ آپارتمان‌ها در نقاط مختلف این شهر استعلام‌هایی از چند مشاور املاک به عمل آوردیم که خروجی این استعلام‌ها به صورت رو به رو است. امیدواریم نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز به دنبال راهکاری برای کنترل این وضعیت باشند.

 

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

گزارش اختصاصی: زهرا شاکرمی نژاد

  • نویسنده : ۱۰۰۷