کج‌سلیقگی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در پاسداشت روز دانشجو به مذاق دانشجویان این دانشگاه خوش نیامد و بازخورد منفی در محافل مختلف به‌ویژه فضای مجازی داشت.

به گزارش دلفین، در شرایطی که مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها وظیفه‌ی تبیین ارزش‌ها و آگاه‌سازی دانشجویان را بر عهده دارند و ارتقای بینش سیاسی این قشر بر عهده‌ی اساتید و مدیران ارشد دانشگاه‌ها قرار دارد اما کج‌سلیقگی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در پاسداشت روز دانشجو به مذاق دانشجویان این دانشگاه خوش نیامد و بازخورد منفی در محافل مختلف به‌ویژه فضای مجازی داشت.
ماجرا از این قرار است که روابط عمومی و معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد قشم طی فراخوانی با این متن که «به اطلاع کلیه دانشجویان واحد قشم که متولد شانزدهم آذرماه می‌باشند می‌رساند با ارسال تصویر کارت ملی و یا شناسنامه و شماره دانشجویی خود جهت دریافت کارت هدیه به مناسبت روز دانشجو اقدام کنند.» قصد داشت به سهم خود این روز را پاس بدارد که نکات منفی فراوانی در این اطلاعیه برجسته شده است.
در ابتدا باید تاریخچه‌ی این روز برای مسئولان دانشگاه آزاد قشم تشریح کرد و سپس متذکر شد که هم‌زمانی تاریخ تولد دانش‌جویان با روز دانشجو ملاکی برای تقدیر از افراد نیست و دوران چنین کج‌سلیقگی‌هایی به سر آمده است و وقت آن است تا مدیران این دانشگاه با برنامه‌ای مدون به دنبال تغییر فضای دانشجویی و ایجاد تحرک سیاسی و اجتماعی در این قشر باشند.
امیدواریم در برنامه‌های آتی و با رفع محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا شاهد پویایی بیشتر در میان دانشجویان و استفاده از نظرات ایشان در تصمیمات مهم استانی باشیم.

یاداشت اختصاصی

  • نویسنده : ۱۰۰۷