مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان گفت: مديران ثبت اسناد و بنياد مسكن شهرستان‌ها موظف به تحقق سهميه مصوب خود نسبت به صدور سند شهري و روستایی هستند که در این راستا بالغ ‌بر 78 هزار فقره صادر و تحویل مالکان شده است.


به گزارش دلفین، ماه گذشته دومین جلسه مشترک ادارات کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وثبت ‌اسناد و املاک هرمزگان با حضور مدیران شعب دو اداره کل در خصوص بررسی عملکرد صدور اسناد مالکیت اماکن شهری و روستایی در اجرای قانون الحاق و رفع موانع در جهت تحقق اهداف برنامه سال ۱۳۹۹ در محل سالن جلسات اداره کل بنیاد مسکن برگزار شد. درباره جزئیات این نشست گفت‌وگویی کوتاه را با «شهریار نوری‌زاده» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان ترتیب دادیم که خلاصه‌ای از آن در ادامه آمده است.
خدمت به مردم وظیفه‌ی ماست
نوری زاده درباره‌ی ضرورت تشکیل این نشست، بیان داشت: ما وظیفه داریم به مردم شریف استان به‌ویژه در روستاها خدمات‌رسانی کنیم و برگزاری چنین نشستی نیز در همین راستا صورت پذیرفت.
وی صدور اسناد مالکیت را باعث هویت دار شدن املاک روستانشینان دانست و گفت: این وظیفه‌ای است که بر دوش ما نهاده شده و ما به‌عنوان مورث موظف و متعهد هستیم که مشکلات روستاها را مرتفع کنیم و جواب‌گوی مردم باشیم.
تعهد برای صدور اسناد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان تأکید کرد: مديران ثبت اسناد و بنياد مسكن شهرستان‌ها موظف به تحقق سهميه مصوب خود نسبت به صدور سند شهري و روستایی هستند که در این راستا بالغ ‌بر ۷۸ هزار فقره صادر و تحویل مالکان شده است.
وی گفت: همچنین هدف ما تسریع در صدور اسناد مالکیت شهرها و پیگیری لازم از طریق اداره راه و شهرسازی استان براي فعال شدن كميسيون ماده ١٢ است.
نوری زاده لازمه‌ی صدور اسناد را تهیه نقشه‌های استاندارد خواند و گفت: تعامل و همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت ‌اسناد و املاک امری ضروری است و این دو اداره کل هدفی مشترک دارند که باید به وحدت رویه دست یابند.
وی در پایان از امضای تفاهم‌نامه‌ای بین روساي بنياد مسكن انقلاب اسلامي و سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ابلاغي از مركز جهت تسريع در حل مشكلات صدور اسناد خبر داد.

گفتگوی اختصاصی: اوریا حمیدی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : ۱۰۰۷