یکی از کارگران شهرداری بندرعباس در گفت و گوی اختصاصی با دلفین از دلایل تجمع و تحصن کارگران شهرداری در روزهای اخیر و سختی کار این قشر زحمت کش در شرایط گرمای بندرعباس می گوید.

«محمد» یکی از کارگران شهرداری بندرعباس در گفت‌وگوی اختصاصی با دلفین ضمن ابراز گلایه از پرداخت نشدن حقوق و معوقات این قشر زحمت‌کش علی‌رغم بارها تجمع و تحصن، بیان داشت: کارگران از وضعیت مطلوبی در زمینه حقوق و حق بیمه برخوردار نیستند اما وضعیت کارگران شرکت جاوید دنا به‌مراتب از سایر شرکت‌ها وخیم‌تر است.
وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت جاوید دنا در جواب حق‌خواهی ما بی‌مسئولیتی‌ها را به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس نسبت می‌دهد و دلیل عدم پرداخت حقوق و حق بیمه چندین ماه کارگران را عدم واریز هزینه‌ها از سوی شهرداری عنوان می‌کند.
وی اذعان داشت: شهرداری حق‌وحقوق پیمانکار و پول ماشین‌آلات را پرداخت نمی‌کند، درنتیجه فشار نهایی بر کارگر است زیرا پیمانکاران نیز برای جبران کسری بودجه و تأمین هزینه‌های خود از حق‌وحقوق کارگر کسر می‌کنند، درهرصورت قربانی نهایی ما کارگران هستیم.
وی گفت: کار تنظیف و فضای سبز در شرایط جوی و گرمای بندرعباس بسیار دشوار و طاقت‌فرسا است، در زمان شیوع بیماری کرونا که اکثر مشاغل شیفت بندی شده‌اند، برای کارگرانی که در این گرما مشغول جمع‌آوری زباله‌ها و بیل زدن هستند، هیچ شیفت بندی وجود ندارد، درحالی‌که زحمت اصلی بر دوش ماست، اکثر نیروهای دفتری عملاً کاری برای انجام دادن ندارند اما کارگران از حق‌وحقوق بسیار کمتری نسبت به آن‌ها برخوردارند.

گفت و گوی اختصاصی

  • نویسنده : 1008